TV4-profilens nya uppdrag – på ATG

Åsa Elmroth
Foto: LARS JAKOBSSON / TR Media

Åsa Elmroth är ett välkänt ansikte för alla som konsumerar trav via TV4:s sändningar. 

Nu berättar Elmroth om sitt nya uppdrag – hos spelbolaget ATG. 

– Jag ska stötta ATG PR-mässigt på kommunikationsavdelningen med fokus på mjuka värden, säger Åsa Elmroth. 

Alla som följer V75- och V86 via tv:n är bekanta med Åsa Elmroth – som framför allt syns som reporter i sändningarna. 

Men hon har även haft uppdrag för spelbolaget ATG, som har ett nära samarbete med produktionsbolaget Kanal 75, och berättar nu att hon fått ett nytt uppdrag hos spelbolaget. 

TV4-profilen ska jobba med ”mjuka värden” på spelbolagets kommunikationsavdelning. 

– Jag ska stötta ATG PR-mässigt på kommunikationsavdelningen med fokus på mjuka värden. Det är det jag brinner mest för. ATG gör så mycket mer än vad gemene man känner till. Det är inte bara V75 på lördagar, ATG är engagerade i så mycket mer. Drömfonden, Hästambulansen och Stall 43 där barn och ungdomar med autismspektrumdiagnos får leva hästliv är några exempel. Alla kundundersökningar som ATG gör visar att det som kunderna tycker är viktigast är hästvälfärden. Hästarna ska må bra, det är en av de viktigaste hållbarhetsfrågorna. Jag är jätteglad, inspirerad och smickrad över att få jobba med det. Travets värld är den bästa av världar som jag brukar säga, säger Åsa Elmroth.  

”Är PR-konsult från början” 

Det nya uppdraget är dock inget som kommer påverka hennes nuvarande jobb hos Kanal 75. 

– Jag är frilans för Kanal 75 och har jobbat för ATG tidigare i olika sammanhang. ATG och Kanal 75 hänger ihop så det här är inget som kommer att påverka mina vanliga uppdrag. Jag kommer att jobba på konsultbasis några dagar i veckan för ATG:s kommunikationsavdelning. Jag är PR-konsult från början innan jag började med travet och har även varit det parallellt. Jag jobbade drygt åtta år på en PR-byrå och när det blev mycket trav slutade jag. Sen har jag frilansat och jobbar fortfarande med Glada Hudik-teatern på det sättet, säger hon. 

Camilla Filipsson, Head of External Communication, ATG kommenterar nyrekryteringen. 

– Enligt våra kundundersökningar är en av ATG:s viktigaste hållbarhetsfrågor hästvälfärden. Åsa är en professionell reporter och ett välkänt ansikte inom travet och i våra tv-sändningar. Därför känns det väldigt roligt och tryggt att Åsa nu också ska stötta oss att stärka arbete med att få mer fokus gällande ATG:s budskap som berör hästvälfärd och andra mjuka frågor.