Nytt strul inför V75: ”Det är inte alls bra”

Foto: OLA WESTERBERG / TR BILD / TR Media / Ola Westerberg / Tr Media
Meddelandet som mötte flera kunder minuter innan spelstopp på V75.

På nyårsafton stoppade tekniskt strul flera kunder att lämna in sina V75-system på atg.se. 

Under lördagens V75-omgång på Mantorp upprepades problemet – och flera spelare hade återigen svårigheter med att få in sina system. 

– Det är inte alls bra, säger Marie Hyllander på ATG:s pressavdelning. 

Halvtimmen innan multijackpotomgången på nyårsafton brakade spelbolaget ATG:s system ihop, vilket gjorde att flera kunder inte kunde lämna in sina system. 

Inför lördagens V75-omgång på Mantorp var det återigen flera kunder som hade problem med att lämna in sina system. 

Bland annat på grund av inloggningsstrul. 

”Just nu är det många kunder som försöker logga in. Försök igen om en stund”, var meddelandet som mötte flera spelare några minuter innan spelstopp. 

”Extremt olyckligt – inte alls bra” 

Vad beror problemet på den här gången? 

– Det ser ut som att det är ett liknande fel. Men det går inte att säga mer just nu. Det var ju precis innan spelstopp. Det är så nära inpå att det är svårt att säga så mycket mer. Jag kan inte säga om det är samma fel, men kunderna har haft liknande problem i alla fall, säger Marie Hyllander på ATG:s pressavdelning. 

Hur ser ni på att det är andra veckan i rad som flera kunder inte kunnat lämna in sina system? 

– Det är extremt olyckligt att det sker igen. Det känns inte bra överhuvudtaget. 

Vad ska ni göra för att det inte ska upprepas nästa vecka igen? 

– Det har jobbats på alla fronter på it-avdelningen under veckan som varit. Men det är svårt att säga när vi inte vet vad det är för problem. Vi tar det här på allvar och det är ingen som vill ha det så här, inte vi heller. Det är inte alls bra.