Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Chockmeddelandet som mötte ATG:s kunder

Foto: PETTER ARVIDSON / BILDBYRÅN

ATG upplevde stora störningar som gjorde att de inte kunde ta emot spel från kunderna. 

Felet berodde på spelpaus-funktionen som drivs av Spelinspektionen. 

Efter cirka en timme var problemet löst. 

ATG upplevde under torsdagskvällen stora problem som gjorde att de inte kunde ta emot spel från kunderna. ATG skrev på sin hemsida att problemet berodde på spelpaus som är knutet till Spelinspektionen. 

”Det kan även förekomma att texten ”Du är avstängd” visas och det beror på Spelpaus”, skrev ATG på sin hemsida.

– Vi har lagt upp en ”alert” på vår hemsida så att kunderna ser att något är fel. Det är problem med spelpaus som drivs av Spelinspektionen. Det är så här att man kan stänga av sig med den här funktionen. Vi måste ta det med dem (Spelinspektionen). De måste få ordning på det och då kommer det gå bättre, säger Stefan Serrander, presstalesperson på ATG. 

”Vågar inte säga något”

Så felet ligger hos Spelinspektionen?

– Ja precis. Det gäller inte bara ATG utan förmodligen andra spelbolag också. Alla licenserade spelbolag har spelpuas-funktionen. När spelpaus inte fungerar så går det inte att logga in. 

Efter cirka en timme var problemet löst. Stefan Serrander säger att kunderna är välkomna att lägga spel igen.