Nästa generations nätcasino är här

Publicerad
Nu är nästa generations nätcasino här.
Grundarna bakom Betsson presenterar Mr Green.
- Vi vill skapa en sydeuropeisk casinokänsla, säger Mikael Pawlo, VD för företaget.
På torsdag öppnar Mr Green nästa generations nätcasino, som är baserad på helt ny svensk teknik.
Bakom Mr Green står två av Betssons grundare, Fredrik Sidfalk och Henrik Bergqvist.
- Med Mr Green vill vi skapa en sydeuropeisk casinokänsla. Mr Greens förebilder är internationella sydeuropeiska casinon som det i Monte Carlo och casinot i Evian-les-Bains. Hos oss förlorar man med stil och klass och vinner gör man det säkert med smokingflugan på framför datorskärmen, säger Mikael Pawlo, VD för Mr Green.

"Helt ny känsla"

Mr Green är ett mer nischat internetcasino med enarmade banditer och bordsspel som Black Jack och roulette, samt videopoker.
Dessutom introduceras spelaren för nya spel så som de enarmade banditerna Pirates!, Astro samt en ny fransk roulette.
- Baserat på Henriks och Fredriks erfarenheter av spelmarknaden har vi utvecklat Mr Green till Sveriges första nätcasino. Det är nästa generations casino med en helt ny känsla, spelupplevelse och nya spel, berättar Mikael Pawlo.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag