SportExpressen finns nu även på Snapchat

Publicerad

Om du inte redan har Snapchat är det läge att ladda ner appen – för nu finns SportExpressen där!

– Alla som följer oss kommer att serveras snabba, roliga och galna grejer som du inte vill missa, säger redaktören Leonel Marjavaara.

Snapchat, där man skickar och tar emot bilder och videos, har blivit mångas favorit bland sociala medier och nu hakar Expressen på tåget.

– Sociala meddelandetjänster växer explosionsartat och vi ser det som en möjlighet att nå ut till fler, inte minst en ung målgrupp, säger Johanna Odlander, editionschef för Expressen sociala medier.

Även om Snapchat är störst bland tonåringar är det även populärt uppåt i åldrarna.

– Det är det allra bästa sättet att hålla sig uppdaterad om vad polarna gör – och nu också om spännande grejer från sportvärlden, säger Leonel Marjavaara, som ansvarar för SportExpressens Snapchat.

– Alla som följer oss kommer att serveras snabba, roliga och galna grejer som du absolut inte behöver vara en sportnörd för att älska.

 

Ladda ner appen på App Store eller Google Play.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Vill du ha fler sportnyheter direkt i ditt dagliga flöde? Följ SportExpressen på Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat - här kan du kan även få nyheter om dina lag direkt i Messenger.

Till Expressens startsida

Mest läst i dag