Tittarna möttes av det här meddelandet.Tittarna möttes av det här meddelandet.
Tittarna möttes av det här meddelandet.
...när Stina Nilsson och de andra körde sprintkval. Foto: FILIP SINGER / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN...när Stina Nilsson och de andra körde sprintkval. Foto: FILIP SINGER / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN
...när Stina Nilsson och de andra körde sprintkval. Foto: FILIP SINGER / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN

Sändningen gick ner under kvalet

Publicerad

Sprintkvalet var i full gång.

Då gick Kanal 5:s sändning på webben ner.

"Vi beklagar detta", skriver Kanal 5 i ett felmeddelande. 

Stina Nilsson stod för en imponerande insats i damernas sprintkval.

Svenskan var snabbast av alla, fyra tiondelar före den regerande mästaren Maiken Caspersen Falla.

Skidpubliken fick även se de övriga svenskorna ta sig vidare från kvalet.

Men för de svenska tittare som följde tävlingarna via Discoverys streamingtjänst D Play gick sändningen ner strax efter damernas kval.

 

LÄS MER: OS 2018 – här är programmet dag för dag.

Tekniska problem för Kanal 5

I stället för Kanal 5:s livesändningar från sprintkvalet i Pyeongchang möttes tittare av felmeddelandet: "Oups! Något oväntat hände".

“Just nu har vi problem med livsströmmen på Kanal 5, Kanal 9 och Eurosport. Vi beklagar detta och arbetar på att finna en lösning så fort som möjligt. Att från OS går att se på Eurosport Player.”

D Play gick också ut på Twitter och gav en uppdatering om de tekniska problemen:

https://twitter.com/DplaySE/status/963346484740657152

Sändningen låg fortfarande nere när herrarnas kval startade. Ristomatti Hakola vann kvalet före norrmannen Johannes Hösflot Kläbo. Samtliga svenskar tog sig vidare. Streamingen var uppe igen klockan 10.37.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag