Jonna Sundling går i Charlotte Kallas fotspår

Foto: JOHANNA LUNDBERG / BILDBYRÅN
Foto: MAXIM THORE / BILDBYRÅN
Foto: VEGARD GRØTT / BILDBYRÅN
Foto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅN

Jonna Sundling går i Charlotte Kallas fotspår.

Den svenska OS-guldmedaljören gör nu en satsning att bygga ett varumärke utanför spåren. 

– Mina framgångar och prestationer har gett mig en plattform och möjlighet att faktiskt använda min röst till att göra skillnad, säger Jonna Sundling i ett pressmeddelande. 

Jonna Sundling har en succéartad säsong med tre OS-medaljer i ryggsäcken. När 27-åringen sig nu redo för ännu en säsong i världscupen satsar hon på att bygga sitt varumärke utanför spåren. 

Hon vill samarbeta med företag som delar hennes värderingar. 

– Mina framgångar och prestationer har gett mig en plattform och möjlighet att faktiskt använda min röst till att göra skillnad och det vill jag ta vara på. Jag bryr mig mycket om andra och brinner för hälsa, särskilt psykisk hälsa men också för kost och klimatet. Och jag älskar att baka, säger Sundling i ett pressmeddelande. 

Inspireras av Kalla 

Sundling inleder därmed ett samarbete med Håkanson United som i flera års tid hjälpt Charlotte Kalla att bygga upp hennes varumärke.  

Sundling berättar att hon inspirerats av Kalla. 

– Jag har alltid sett upp till Charlotte och hon har absolut bidragit till att jag är där jag är i dag, så jag känner mig väldigt trygg med att bli en del av teamet på Håkanson United, säger Jonna Sundling och fortsätter:  

– För mig är skidåkningen min högsta prioritet och att utveckla både karriären på skidorna och mitt personliga varumärke ser jag går hand i hand. Håkanson United har ett väldigt modernt synsätt som kommer att gynna både mitt varumärke och skapa långsiktigt värde för mina samarbetspartners.  

Olle Håkanson från Håkanson United berättar om hur de kommer att arbeta tillsammans med Sundling. 

– I och med utvecklingen av influencer marketing finns en enorm potential för samarbeten med profiler. Genom att para ihop våra sportprofilers riktiga fans och stora förtroende hos följarna, med innehållssatsningar, sociala medier, PR och starka koncept för samarbetet kan vi erbjuda något nytt som varit eftersatt i sportprofilmarknaden.

TV: Sundling vinner för andra året i rad

◼︎◼︎ Detta är en nyhetsartikel. Expressen granskar, avslöjar och ger dig de senaste nyheterna på ett objektivt och sakligt sätt. Mer om oss här.