Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

"Personligen tycker jag att det är skitfult"

Jhonas Enroth – med de omtalade benskydden. Foto: ANDERS WIKLUND/TT / TT NYHETSBYRÅN

Premiär i Karjala Cup.

Och premiär för Tre Kronors nya målvaktsbenskydd – som hånats internationellt.

Målvaktsikonen Tommy Söderström stämmer in i kritiken.

– Det ser ju för jävligt ut, säger han.

Under onsdagskvällen premiärspelar Tre Kronor mot Tjeckien i Karjala Cup.

För målvakten Jhonas Enroth, till vardags i Dynamo Minsk, är det också premiär för de nya benskydden – som fått stor uppmärksamhet under veckan, både i Sverige och internationellt.

"Vi vet att europeiska hockeylag tenderar att gå över styr när det kommer till reklam, men reklam på målvaktens benskydd är en helt ny syn för oss. Det är definitivt ett bra sätt att fixa pengar, men det är inte de snyggaste benskydden", skriver hockeysajten BarDown.

Och den kanadensiska sportsajten TSN:s kommentarsfält svämmade över av åsikter.

"Jag kommer sluta kolla på NHL om det här någonsin händer. Seriöst, hur mycket mer reklam tror ni att fansen tolererar? Det är nog nu", skriver en följare.

"De fulaste benskydden jag någonsin sett", skriver en annan.

"Hoppas det stannar på den sidan av Atlanten", skriver en tredje.

Tommy Söderström: "Skitfult"

Den svenske målvaktslegendaren Tommy Söderström stämmer in i kritiken mot Tre Kronors nya målvaktsutrustning, som kommer att användas i alla tävlingsmatcher den här säsongen.

Undantag: VM och OS.

– Personligen tycker jag att det är skitfult. Det är en stor reklamblaffa som man bara har klistrat på benskydden, det ser för jävligt ut, säger Söderström.

– När jag spelade ville jag att utrustningen skulle vara helt blank. Det är klart att jag brydde mig om hur grejerna såg ut. Det kanske låter fåfängt, men man vill ju att grejerna man drar på sig ska se snygga ut, helt klart.

Förbundet: "Det känns bra"

Den tvåfaldige världsmästaren, som avslutade karriären i Djurgården 2000, tycker att det är skillnad på klubblag och landslag när det kommer till exponering av företag.

– Jag gillar det inte. Jag antar att de (förbundet) får en massa pengar för det, money talks, säger han.

Förbundet ser dock positivt på det nya samarbetet.

– Det känns roligt att välkomna Procter & Gamble som ny partner till Svenska Ishockeyförbundet. Det är ett av världens största retailföretag med starka varumärken och det är nog få som missat Henrik Lundqvists koppling till just Head & Shoulders. Att kunna erbjuda våra landslagsspelare detta känns bra, säger Peter Lindkvist, sponsringschef på Svenska Ishockeyförbundet.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!