Timrås vände direkt mot Brynäs

Publicerad
Uppdaterad
Timrå hade tre raka segrar inför matchen mot Brynäs.
Sedan kom kallduschen med 0-2 efter en period - då krävde tränaren Challe Berglund ändring på allt.
- Vi måste börja spela hockey.
Efter knappt sex minuter hade Timrå vänt till 3-2.
Timrå hade fått fart på säsongen efter tre övertygande segrar (Djurgården, HV 71 och Linköping).
Men mot Brynäs på hemmais började det tungt, Timrå låg under med 0-2 efter en period.
– Vi har inte alls spelat bra. Vi har i stort sett gett bort båda målen, säger Fredrik Hynning i ppv.
Andra målet blev en ren bjudning av Timrås nyförvärv Kamil Piros bakom eget mål som Eeero Somervuori inte kastade bort.
– Visst var det lite tur, men det var inga problem att sätta in den pucken, säger målskytten i ppv.

Kvitterade på fyra minuter

Timrå var nära att göra mål med 20 sekunder kvar av den första perioden. Ulf Rådbjer ringde och kollade om Anton Landers puck var över mållinjen, men inget mål blev det.
I pausen krävde Hynning förändring. Tränaren Challe Berglund likaså. Han var mindre nöjd med vad hans lag presterade.
– Vi måste börja spela på hockey, vi är inte alls med utan åker och tittar på vad Brynäs gör bara. Allt måste vi ändra på, säger han i ppv.

Hjälpte

Vad Berglund nu sa i omklädningsrummet så hjälpte det.
När inte ens minut var spelad av andra styrde Hynning in 1-2, och tre minuter senare satte Kamil Piros kvitteringen.
Och målen fortsatte. Tomas Skogs satte 3-2 när inte ens sex minuter var spelade av den andra perioden.
Innan perioden var över kvitterade dock Eero Somervuori till 3-3.
Tredje perioden och förlängningen blev mållös.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Vill du ha fler sportnyheter direkt i ditt dagliga flöde? Följ SportExpressen på Facebook, Twitter och Instagram.

Till Expressens startsida

Mest läst i dag