Luleås klassiska björngap – nu väntar ”en helt ny läktarupplevelse”. Foto: OLLE WANDELuleås klassiska björngap – nu väntar ”en helt ny läktarupplevelse”. Foto: OLLE WANDE
Luleås klassiska björngap – nu väntar ”en helt ny läktarupplevelse”.  Foto: OLLE WANDE
Luleå Hockeys vd Stefan Enbom. Foto: OLLE WANDELuleå Hockeys vd Stefan Enbom. Foto: OLLE WANDE
Luleå Hockeys vd Stefan Enbom. Foto: OLLE WANDE

”Största investeringen i Luleå Hockeys historia”

Publicerad

Luleås säsong tog slut redan i åttondelsfinal.

Nu satsar klubben rejält - för att förbättra upplevelsen på klubbens hemmamatcher.

– Det här kommer stärka föreningens varumärke, säger Luleås vd Stefan Enbom. 

Luleå Hockey satsar rejält inför kommande säsong. 

Klubben satsar 40 miljoner kronor för att nå ”en helt ny läktarupplevelse”. 

Bland annat omfattas investeringen av nytt ljud, nytt arenaljus och och ny teknik för isprojektion.

– Det känns fantastiskt att vi med en stor investering i toppmodern teknik nu får möjligheten att skapa en magisk arenaupplevelse som kommer att bli helt unik inom nordisk ishockey, säger Luleås vd Stefan Enbom.

https://twitter.com/LuleaHockey/status/997025398360821760

Luleå Hockeys nyförvärv

Inför nästkommande säsong har Luleå bland annat förlängt kontraktet med forwarden Robin Kovacs. 

– Tycker jag gjorde en bra säsong, men vi fick tyvärr inte det resultat vi ville. Vi ville gå ännu längre i slutspelet och hade laget för att göra det, förklarade Kovacs efter att ha förlängt kontraktet över säsongen 2019/2020.

Man har dessutom värvat målvakten Niklas Rubin från Tingsryd, Jesper Sellgren från Modo, Fredrik Styrman från HV 71 och forwarden Daniel Lindquist från Björklöven.

– En otroligt spelskicklig och kanske Allsvenskans bästa skridskoåkare. Jobbar stenhårt och är väldigt skicklig med klubban, sa Luleå sportchef Stefan ”Skuggan” Nilsson om Lindquist när han presenterades. 

Höstens SHL-säsong inleds den 15:e september. I premiären ställs Luleå mot Brynäs hemma i Coop Norrbotten arena - då med helt ny teknik. 

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Vill du ha fler sportnyheter direkt i ditt dagliga flöde? Följ SportExpressen på Facebook, Twitter och Instagram.

Expressen
Till Expressens startsida

Mest läst i dag