Foto: CHRISTIAN ÖRNBERG / BILDBYRÅNFoto: CHRISTIAN ÖRNBERG / BILDBYRÅN
 Foto: CHRISTIAN ÖRNBERG / BILDBYRÅN
Foto: CHRISTIAN ÖRNBERG / BILDBYRÅNFoto: CHRISTIAN ÖRNBERG / BILDBYRÅN
 Foto: CHRISTIAN ÖRNBERG / BILDBYRÅN

Tidernas publikfiasko – när Örebro slog Malmö

Publicerad

Tidernas publikfiasko i Malmö arena.

Då fick 4 564 personer se Malmö Redhawks förlora med 2-3 efter förlängning mot Örebro.

– Vi är lite naggade i kanten självförtroendemässigt, säger tränaren Peter Andersson till C More.

Förra säsongen hade Malmö Redhawks ett publiksnitt på 6 852.

Under måndagskvällen hade 4 564 personer letat sig till Malmö arena, sämsta publiksiffran i SHL i arenan. Där fick de se bortalaget Örebro ta ledningen med 1-0 i den 14:e minuten genom Jere Sallinen.

I den andra perioden fick Örebro chansen i powerplay och då prickade Viktor Ekbom in 2-0 efter förarbete från tvillingbröderna Tylor och Tyson Spink.

Malmö skulle dock komma tillbaka.

Örebros tredje raka seger

I slutet av den andra perioden reducerade Fredrik Händemark och med fem minuter kvar av matchen kom också kvitteringen då Andy Miele skickade in 2-2. Matchen gick till förlängning och där kunde nyförväevet Tyson Spink styra in segermålet för Örebro.

Ett mål som innebar tredje raka segern.

– Väldigt skönt att få med extrapoängen, säger Spink till C More.

Malmö Redhawks har dock två raka förluster.

– Vi startade slött, det var inte självgående. Vi var lite naggade i kanten självförtroendemässigt efter matchen i Skellefteå senast och vi hamnade i ett 2-0-underläge. Men vi lyckades jobba oss tillbaka och det var väl det som var det positiva, att vi växte in i matchen. Men vi vill gärna spela så bra hela matchen, inte bara i slutet, säger tränaren Peter Andersson till C More.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Vill du ha fler sportnyheter direkt i ditt dagliga flöde? Följ SportExpressen på Facebook, Twitter och Instagram.

Expressen
Till Expressens startsida

Mest läst i dag