Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Krossades – efter pinsamma missen

Boston Bruins tog segern i match 6. Foto: SCOTT KANE / AP TT NYHETSBYRÅN
Stor seger för Boston mot St Louis. Foto: JEFF ROBERSON / AP TT NYHETSBYRÅN
Tung förlust för Alexander Steen i morse Foto: RICHARD ULREICH/CSM/REX/SHUTTERSTOCK / RICHARD ULREICH/CSM/REX/SHUTTERSTOCK REX/SHUTTERST

ST LOUIS/STOCKHOLM. Nej, det blev inget party i St Louis i natt.

Även om invånarna i staden trodde det efter en felaktigt publicerad annons i lokaltidningen Dispatch.

I den tackade Blues ägare fansen för att ha stöttat laget på vägen till första Stanley Cup-titeln – innan nattens match var spelad.

St Louis hade chansen i natt att göra det de drömt om så länge:

Vinna Stanley Cup för första gången någonsin, och dessutom inför hemmafansen i Enterprise Center.

Men den drömmen sprack.

När Boston fick ett powerplay tidigt i första perioden serverade David Pastrnak pucken till Brad Marchand långt ner på högersidan och Marchand visade varför han är slutspelets poängkung – och skickade in pucken bakom Jordan Binnington i Bluesmålet.

Pinsamma tabben innan matchen

Blues hade sedan svårt att komma tillbaka in i matchen, trots att de hade ett vilt Enterprise Center, helt klätt i blått, i ryggen.

– De är lite för initiativlösa, de är för osäkra, säger Håkan Södergren i Viasatstudion om Blues.

– Vi har satt ganska bra press på dem när det har funnits läge. Vi måste stanna i nuet spela bit för bit. Det är det vår taktik har varit, att ta en bit i taget, säger Bostons Joakim Nordström i Viasat efter andra perioden.

Taktiken fungerade, och Bruins kunde enkelt vinna med 5-1 till slut – och kanske fanns det lite extra tändvätska bakom segern? 

I lsöndagens Dispatch tackade både Tom Stillman, ägare, och Enterprise, huvudsponsor, fansen för att de hjälpt klubben till första Stanley Cup-titeln. En annons som som förberetts till måndagens tidning vid en eventuell seger.

Av misstag råkade annonsen gå ut på lokaltidningens sajt och det gick att läsa ”hur mycket Stillman såg fram emot paraden på Market Street” och att vinna Stanley Cup var en ”dröm som förverkligats”. 

Tidningen upptäckte den pinsamma tabben och raderade annonsen på sajten. Strax innan nedsläpp på söndagen gick de även ut och bad om ursäkt.

”Några läsare fick tyvärr en förhandstitt på vad vi planerade att berätta. Vi ber om ursäkt och hoppas få dela nyheterna med er alldeles snart”, skrev tidningen på Twitter.

https://twitter.com/stltoday/status/1137763854828658688

Boston har nu chans att upprepa bedriften att vända ett 2–3-underläge i en final – Bruins var det lag som senast lyckades med det när man vann Stanley Cup 2011 mot Vancouver.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!