Mats Waltin under matchenmot AIK den 29 september Foto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅNMats Waltin under matchenmot AIK den 29 september Foto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅN
Mats Waltin under matchenmot AIK den 29 september Foto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅN
Mats Waltin Foto: DANIEL NILSSON / © BILDBYRÅNMats Waltin Foto: DANIEL NILSSON / © BILDBYRÅN
Mats Waltin Foto: DANIEL NILSSON / © BILDBYRÅN
Supporterkravet efter matchen mot TimråSupporterkravet efter matchen mot Timrå
Supporterkravet efter matchen mot Timrå

Han slår tillbaka – efter fansens krav

Publicerad

Södertälje har förlorat alla sex matcher de spelat den här säsongen i hockeyallsvenskan.

Efter förlusten mot Timrå i går krävde supportrarna tränaren Mats Waltins avgång.

– Jag ser inte min roll så, säger Waltin till Hockeypuls.

Det har varit en mardrömsstart för Södertälje i hockeyallsvenskan. Sex förluster på sex matcher är ett unikt reslutat, inget annat lag har noll poäng i tabellen.

Under lördagen förlorade de mot Timrå med 5-2, och Södertäljefansen lämnade en hel läktarsektion i protest.

Kvar hängde en banderoll med ett tydligt budskap.

"Waltin ska inte ha ett jobb på måndag" stod det på den.

Waltin: "Jobbar för att göra mitt bästa"

Efter matchen svarade Waltin på kritiken i en intervju med Hockeypuls. Där gör han tydligt att hans plan är att fortsätta som huvudtränare för Södertälje.

– Nej, jag ser inte min roll så. I det här läget är det bara viktigt att göra allt för att vi ska ta oss ur det här. Det är där jag befinner mig, och ska göra tycker jag i min ansvarsroll, säger Mats Waltin till LT.

– Jag jobbar utifrån den tanken att göra mitt bästa varje dag. Det är min utgångspunkt.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag