Neymar. Foto: BENOIT TESSIER / REUTERS BILDBYRÅNNeymar. Foto: BENOIT TESSIER / REUTERS BILDBYRÅN
Neymar. Foto: BENOIT TESSIER / REUTERS BILDBYRÅN
Cristiano Ronaldo. Foto: NURPHOTO - S / MATEO VILLALBA/NURPHOTO/SIPA USA SIPA USACristiano Ronaldo. Foto: NURPHOTO - S / MATEO VILLALBA/NURPHOTO/SIPA USA SIPA USA
Cristiano Ronaldo. Foto: NURPHOTO - S / MATEO VILLALBA/NURPHOTO/SIPA USA SIPA USA

"Redo med miljarder – kan offra Ronaldo"

Publicerad

2014 plockade Real Madrid in VM-kungen James Rodriguez.

Han slutade som en flopp - och efter det slutade Real jaga galacticos-värvningar.

Men nu ser Champions League-mästarna ut att ändra inriktning på silly-marknaden igen.

Enligt spanska Marca har Real Madrid ringat in vem det vill ha.

Det handlar inte oväntat om Neymar.

Tidningen ska vara redo med runt två miljarder kronor - och Real Madrid är medvetna om att PSG inte kommer att släppa sitt stora affischnamn för det priset. Neymar kostade ju som bekant 2,2 miljarder när han värvades in från Barça i somras.

Men Real Madrid har en plan: De ska veta att Neymars önskan är att spela i den vita tröjan - och Real ska vara beredda att till och med offra Cristiano Ronaldo för att få loss brassen från PSG. De vet även att PSG vill ha den nu 32-årige portugisen.

 

LÄS MER: Han kan ersätta Zlatan i United - direkt

 

Real Madrid ska också ha ytterligare två miljarder kronor att spendera på nyförvärv. Eden Hazard, Timo Werner och Harry Kane finns högt upp på önskelistan, rapporterar Marca.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Detta är ett blogginlägg från Silly Season-bloggen. Fler inlägg hittar du här.

Expressen
Till Expressens startsida

Mest läst i dag