Det händer saker i den blåsvartrandiga delen av Milano. I förra veckan rapporterade Financial Times om att Kinesiska Suning Holdings Group sägs vilja sälja Inter. Det svenska bolaget EQT ska enligt samma källa vara intresserat av att köpa klubben.
– Vi har ingen kommentar på rykten så jag kan inte hjälpa dig, sa Nina Nornholm på EQT:s informationsavdelning till Fotbollskanalen i förra veckan.
Inter byter namn och logga
Och det är inte bara ägarstrukturen som är rörlig materia i Inter. För nu rapporterar Football Italia, som i sin tur hänvisar till Gazzetta dello Sport och Corriere della Sera att Inter med start i mars i år kommer att byta namn och presentera ett nytt klubbmärke.
Enligt Football Italia byter klubben sitt namn från ”Football Club Internazionale Milano” till ”Inter Milano”, de kommer alltså alltjämt fortfarande kallas Inter. Klubbmärket ska göras om och kretsa kring bokstäverna I och M.
Inters ligarivaler Juventus bytte nyligen ut sitt klubbmärke. Det de använder nu introducerades till säsongen 2017/18.