Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Så kan Uniteds tröja förändras

Foto: JON SUPER/SHUTTERSTOCK / JON SUPER/SHUTTERSTOCK SHUTTERSTOCK
Foto: MICHAEL REGAN / BILDBYRÅN

Avtalet går ut vid årsskiftet. 

Nu planerar Manchester United att ersätta huvudsponsorn, Chevrolet. 

Storklubben överväger flera förslag – men ett företag sticker ut och benämns som ”ett mystiskt amerikanskt mjukvaruföretag”, enligt The Sun.  

För drygt två veckor sedan meddelade Manchester Uniteds vd Ed Woodward att klubben hade undvikit en jätteförlust på grund av coronapandemin. Woodward poängterade samtidigt att United kommer att återhämta sig ekonomiskt efter pandemin – trots att skulderna de senaste tre månaderna av 2020 ökade med mer än halv miljard kronor. 

Nu vill Woodward och Uniteds ägarfamilj Glazers att ekonomin ska fortsätta växa starkt. 

Flera företag indragna i kampen

Vid årsskiftet går nuvarande avtalet med huvudsponsorn Chevrolet ut. Ett avtal som enligt The Sun är största i historien och som har gett Manchester United cirka 700 miljoner kronor om året sedan den tecknades, 2015. 

Premier League-giganten har flera förslag att ta ställning till, men The Sun rapporterar att ”ett mystiskt amerikanskt mjukvaruföretag” är favorit att vinna kampen om att sponsra United de kommande åren. Det är i nuläget oklart hur mycket de kommer att betala klubben för att få synas på tröjorna.