Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Zlatans nya uppdrag: Dressmanns frontfigur

Zlatan tillsammans med Petter Varner, vd för Dressmann.
Zlatan på Fotbollsgalan.
Foto: Andreas L Eriksson
Zlatan och Helena på Idrottsgalan.
Foto: Sven Lindwall

Här är Zlatan Ibrahimovic nya reklamuppdrag.

SPORT-Expressen kunde tidigare i dag avslöja att Zlatan blir frontfigur för Dressmann samt att han startar sitt eget sportmärke - vilket senare bekräftades av bolaget.

"Deras företagskultur och vinnarmentalitet matchar mig perfekt", säger Zlatan i ett pressmeddelande.

Under måndagen kunde SPORT-Expressen avslöja att en viss svensk fotbollsstjärna ska göra julhandeln till en succé för Dressmann.

Paris Saint-Germains superstjärna Zlatan Ibrahimovic inleder ett samarbete med en klädkedja som har cirka 430 butiker i sex länder - Norge, Finland, Danmark, Island och Tyskland och i Sverige där Dressmann har 194 butiker.

"Det är stort"

Nyligen fick de anställda runtom i Norden via en videopresentation ta del av kommande nyheter inom modekedjan och det faktum att Zlatan Ibrahimovic får uppdraget som frontfigur åt en av Nordens största klädkedjor.

Det hela bekräftades senare under måndagen av klädkedjan:

"För mig är det stort att starta ett bolag inom sport tillsammans med Dressmann. Deras företagskultur och vinnarmentalitet matchar mig perfekt, att de dessutom är ett företag för folket gjorde valet av partner enkelt för mig", kommenterar Zlatan i ett pressmeddelande från företaget.

Vd:n Peter Varner:

“Vi är otroligt stolta över att ha kopplat till oss en av världens största idrottsstjärnor. Hans prestationer på fotbollsplanen talar för sig själv, och vi har stor respekt för hans engagemang och värderingar”, säger han.

Anlitade Rolling Stones

Dressmann har tidigare satsat på världskända personer i samband med reklamlanseringar.

År 2011 anlitade företaget Rolling Stones och rockgruppen bidrog då med en egen kollektion.

Dressmann ägs av Varner-gruppen som gjorde en vinst på 121 miljoner euro år 2013.

SPORT-Expressen har tidigare berättat om Zlatans uppdrag kopplat till Vitamin Well.

Den 8 december blev det offentligt att Zlatan blir ny ambassadör för vitamindrycken

– Att hjälpa ett ungt, hungrigt och framför allt ett svenskt företag ut i världen känns som rätt utmaning för mig, sa Zlatan enligt Resumé.

Gjort reklam för Volvo

Zlatan har sedan den 25 januari i år - medverkat i en stor reklamkampanj för Volvo Cars.

I den unika reklamfilmen sjunger Ibrahimovic sin version av nationalsången, producerad av den världskände producenten Max Martin.