Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Förbundets nya satsning för de biljettlösa fansen

Foto: JOEL MARKLUND / BILDBYRÅN

Det svenska publikintresset svämmar över de 50 000 platser på Friends arena på fredag. Det är i det viktiga VM-kvalet mot Italien som Svenska fotbollförbundet nu vill bjuda in fler fans att lyfta sitt lag mot speldrömmar i Ryssland, på distans. 

– Nu har alla dessutom chansen att bli en del av det, att vara med och också skapa världens största landslag, säger förbundskapten Janne Andersson.

Hysterin är ett faktum inför den andra kvalomgången mot Italien på Friends arena på fredag. Men efter Svenska fotbollförbundets biljettsajts krasch kommer ytterligare 1000 biljetter att släppas under måndagskvällen. 

Nu går förbundet ut med ytterligare ett alternativ. 

– Vi vill att så många som möjligt vill vara med på resan mot våra mål, mot nya framgångar, säger förbundskapten Janne Andersson. 

Får digital tröja

I ett samarbete mellan Adidas och Svenska fotbollförbundet under lanseringen av den nya landslagströjan, bjuds fansen in i bakom kulisserna. När du anmäler dig på viärsverige.com kommer nämligen ditt namn och nummer synas på en tröja i spelarnas omklädningsrum. Hela laget kommer även listas på Svenska fotbollförbundets hemsida. 

– Vi kommer att följa utvecklingen, timme för timme, i realtid i vårt eget omklädningsrum på Friends arena, säger förbundskapten Janne Andersson. 

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!