Hedvig Lindahl har just genomgått en korsbandsoperation och kunde inte vara med på den omtalade filminspelningen förra veckan.
Men hon gillar KDFF-tränaren Elisabet "Beta" Gunnarsdottirs annorlunda grepp.
- Jag tycker att det är en bra tanke att man gör ett känt tema och får många träffar på Youtube för att sprida damfotbollen.
"Sex säljer"
- Det är inte den första videon som KDFF gjort. Det finns fler varianter. Men det som är intressant är att den här fick väldigt många träffar. Det är för att sex säljer. Och det är ju hemskt att det är så.
- Det är uppenbarligen så här man får uppmärksamhet. Den nådde ju ut till många. Men det är lite tråkigt att det ska behöva gå så långt.
Var det rätt att stoppa filmen?
- Det är inte den första filmen som stoppas. Samtidigt säger det något intressant. För att vi ska kunna nå ut med vårt budskap krävs det sådana här grejer - och det i sig är ju hemskt.
- Men vi har inte ekonomi för marknadsföring. Vad ska vi göra?
"Som Beckham"
Kvällsposten har sökt flera av spelarna som var med i filmen som spelades in på stranden utanför Kristianstad.
Elena Sadiku vill inte svara på några frågor.
- Jag har inte tid. Jag är med landslaget (U20) på läger i England. Jag måste äta, säger hon.
Kristianstads DFF:s tränare Mikael Forsberg säger:
- Det är inte i KDFF:s regi, det är tjejerna själv som gjort filmen. Den går inte över gränsen.
- Den håller inte annorlunda klass om du jämför sportreklam med Ronaldo och Beckham.
- Märkligt när det handlar om tjejfotboll, då kan det inte fungera på samma sätt som när det är killar som figurerar.