I Rondo kommer lyssnarna varje vecka att höra från SportExpressens Noa Bachner, Therese Strömberg och Anel Avdic.
– Självklart blir det fokus på Allsvenskan i varje avsnitt, men vi kommer även att prata lika mycket om sådant som hänt i resten av fotbollsvärlden, förklarar Therese.
– Det blir en ämnesdriven podd där vi tar upp både de största nyheterna och våra egna vinklar varje vecka. Vi vill gärna integrera lyssnarnas frågor och engagemang i podden, säger Noa.
Podden blir en del i SportExpressens framgångsrika satsning på poddar, där exempelvis Sanny & Svensson - Sveriges största podd om hockey - och Hockeypuls gjort SportExpressen marknadsledande på hockeysidan.
– För oss är poddarna ett självklart sätt att möta upp publiken på alla plattformar. Och responsen vi får från lyssnarna visar tydligt att SportExpressens profiler har hittat en trogen publik, säger Expressens sportchef Kalle Forssell.
SportExpressen lanserar ny fotbollspodd
Rondo publiceras exklusivt på Spotify, och blir en del i Spotifys fortsatta satsning på svensk fotboll.
– En satsning vi är otroligt stolta över, både med initiativet Supporterpoddarna som går in på sitt andra år, och nu i samarbetet med Expressen, säger Johan Seidefors som är nordisk innehållschef hos Spotify och fortsätter:
– Precis som fotboll bygger poddar till stor del på engagemang och passion, vilket vi definitivt ser både hos lyssnarna och våra poddare.