Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
ANNONSInnehåll från Folkspel

Folkspel växlar upp – inleder nytt samarbete

Föreningslivet engagerar väldigt många svenskar och ger både glädje och gemenskap.

Lagom till sommaren skaffar ideella Folkspel sig en ny partner: laget.se
– Vår vision är "Fler i idrott" och det stämmer ju helt överens med Folkspels värderingar, säger Annelie Tossavainen, föreningsansvarig på laget.se

FAKTA FOLKSPEL

# Folkspel är ett ideellt spelbolag som delar ut hela sitt överskott till svenska föreningar och organisationer. Under senaste året delades totalt ut 189 miljoner kronor, tack vare svenska folkets vilja att stötta föreningslivet genom att köpa produkterna Bingolotto och Sverigelotten.
# Folkspel arrangerar också Årets Eldsjäl. Det är ett projekt som pågår året runt och som syftar till att lyfta alla ideella eldsjälar i det svenska föreningslivet i fem olika kategorier.

För fler nyheter, följ Folkspel på Facebook

Ideella Folkspel har sina tre flaggskepp i produkterna Bingolotto och Sverigelotten samt i tävlingen Årets Eldsjäl (som varje år mynnar ut i Eldsjälsgalan). Hela Folkspels överskott går tillbaka till föreningslivet, senaste året blev det 189 miljoner kronor.

Men för att växa och förhoppningsvis kunna ge det svenska föreningslivet ännu mer i överskott i framtiden krävs kraftfulla partners som står bakom samma tankar kring folkhälsa och föreningsliv.

Brinner för föreningslivet

En sådan har Folkspel nu hittat i laget.se som sedan 2004 har levererat system till klubbar och lag – och som närmast går att beskriva som ett kraftfullt administrations- och kommunikationsverktyg. Det kan handla om alltifrån medlemshantering till hemsida eller Swishinsamling.
– Vi brinner för idrott och föreningsliv. Vår vision "Fler i idrott" innebär att vi vill få fler tjejer och killar både att hitta till idrotten och att stanna kvar längre i den, säger Annelie Tossavainen.

Avslutas med stor gala

Laget.se kommer främst att engagera sig i Årets Eldsjäl; en tävling som pågår året runt och lyfter alla goda krafter och människor i föreningslivet och som avslutas varje år med Eldsjälsgalan där ett antal eldsjälar prisas för sina insatser.
– De ideella krafterna är ryggraden i svenskt föreningsliv och vi på laget.se tycker därför att det är både viktigt och rättvist att dessa uppmärksammas, säger Annelie Tossavainen.
Hennes kollega Alan Sulefani fyller i:
– Vi på laget.se är väldigt stolta över att få vara partner till Årets Eldsjäl. Då vi precis som Folkspel står bakom ett inkluderande föreningsliv som ger vänner för livet känns detta extra bra.

Elitklubbarna är också med

Det är det ännu inte helt klart hur det nya fördjupande samarbetet mellan Folkspel och laget.se kommer att se ut.
– Vi har många tankar och det har laget.se också. Nu har vi i alla fall bestämt oss för att satsa på varandra och det känns otroligt spännande med en partner som liksom vi bygger sin verksamhet på föreningslivet. Vi har samma strävan och det kan bara komma goda saker ur det här, säger Carina Olofsson, projektansvarig för Årets Eldsjäl på Folkspel.
Bland de tusentals föreningar som använder laget.se finns bland andra Brommapojkarna, Skellefteå AIK Hockey, Redbergslids IK, IBF Falun och AIK Fotboll.

För fler nyheter, följ Folkspel på Facebook