Klassiska terrängbilen blir laddhybrid – så bra är den

Den rullar tyst på bygatorna och uppför alpsluttningarna – Jeep Wrangler som laddhybrid.
Foto: Jan-Erik Berggren
Klassisk öppning – om än inte så praktisk.
Foto: Jan-Erik Berggren
En skön tur i bergen med en ljudlös laddhybrid.
Foto: Jan-Erik Berggren / Teknikens Värld
Batteriet ligger behändigt i baksätet.
Foto: Jan-Erik Berggren / Teknikens Värld

TURIN. Jag har genom åren gått rätt hårt åt den överstylade retrobilen Jeep Wrangler.

Tyckt att den varit en överskattad och onödig bilmodell. Otidsenlig.

Men som laddhybrid finns det en ny mening åt Jeeps symbolbil nummer ett.

Expressen Premium

Läs Premium gratis i två veckor

Läs alla artiklar gratis i två veckor, därefter är priset 79 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

”Man möter bara folk som också är arbetslösa”

Problemet få vill prata om i Åmål: arbetslösheten som går i arv • ”Ett minfält”

Här är säkraste bilarna: Volvo i topp på listorna

Bra val 2019-2021 • Bilarna du ska undvika

Familjen köpte eget slott för 1,5 miljoner

Renoveringsarbetet har pågått i 18 år • ”Kärlek vid första ögonkastet”