Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Nya tallriksmodellen: Ät mer och gå ner ett kilo i veckan

Grönsaker får oss att bli mätta - om de kombineras med protein, fett och långsamma kolhydrater.
Foto: Istock / E+

Är du verkligen mätt? Eller behöver du lassa på mer på tallriken? 

Om du vill gå ner i vikt så kan det faktiskt vara precis vad du ska göra! Näringsfysiologen och författaren Kristina Andersson förklarar hur du kan maxa din viktnedgång (och se snabba resultat) genom att äta dig ordentligt mätt: 

Den nya tallriksmodellen

Supermaten som mättar

5 steg för att ta kontroll över sötsuget

Träningsexperten: Mer mat ger bättre resultat

Expressen Premium

Läs Premium gratis i två veckor

Läs alla artiklar gratis i två veckor, därefter är priset 79 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Padelhysterin splittrar orten – striden om hästhagen

Hästtjejer mot ”vita medelålders män”

Så får du ditt vaccinationspass inför semestern

Tre steg du behöver gå igenom

Festlivet, drogerna och de misstänkta våldtäktsfilmerna

Från studiekraschen till misstänkt våldtäktsman • Skolkamraten: ”Lite udda”