Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

”Börja i dag och sov bättre redan i kväll!”

Mai-Lis Hellénius professor och överläkare vid Karolinska universitetssjukhuset.Foto: Fotograf Ulf Sirborn

Kanske sover du för lite? Kanske är du bara trött ändå?

Oavsett så finns det konkreta saker du kan göra för att känna dig piggare och få lättare att somna.

Några olika åtgärder hjälper omedelbart – men också långsiktigt, berättar Mai-Lis Hellénius.

– Börja i dag och sov bättre redan i kväll, säger Mai-Lis Hellénius.

Expressen premium

Läs Premium gratis i en månad

Läs alla artiklar gratis i en månad, därefter är priset 69 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt online.

Genom att klicka på “Starta premium - 1 mån gratis” godkänner du våra prenumerationsvillkor och bekräftar att du tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Titti och Rogers spricka: "Färdiga med varandra"

Därför beslutade forna radioparet att gå skilda vägar

Experterna: Så avslöjar du en kvinnlig psykopat

Tecken och varningssignaler du ska se upp för

Corona – som vanlig influensa? Det här vet vi

Likheter och olikheter – smittskyddsläkaren förklarar