Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Riskerna när du bokar via en förmedlingssajt

Gustaf Danielsson, juridisk rådgivare på Konsument Europa, förklarar att hotellförmedlingssajterna ofta har ett begränsat ansvar vad gäller brister med själva boendet. Foto: Pressbild Konsument Europa / Gustaf Danielsson

Mögel och ohyra på rummet. 

En pool som inte är vattenfylld, avståndsbeskrivningar som inte stämmer. 

En bokning som plötsligt ”inte finns” – eller dolda avgifter i efterhand. 

Ja, det är mycket som kan krångla när man bokar hotell utomlands. 

Använder du en hotellförmedlingssajt är det extra viktigt att veta vart du ska vända sig med klagomål för att inte blir utan hjälp eller ersättningspengar som du faktiskt har rätt till. 

– Ofta har hotellförmedlarna ett ganska begränsat ansvar, säger Gustaf Danielsson, juridisk rådgivare på Konsument Europa. 

Expressen premium

Starta Premium direkt
– första månaden är gratis

Premium är en digital prenumeration. Läs utan kostnad i en månad, därefter 69 kr/mån. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt online när du vill.

Genom att klicka på “Starta premium - 1 mån gratis” godkänner du våra prenumerationsvillkor och bekräftar att du tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.