Rafaelas affärsmodell är tydlig: bröstmjölken kostar pengar. Foto: FacebookRafaelas affärsmodell är tydlig: bröstmjölken kostar pengar. Foto: Facebook
Rafaelas affärsmodell är tydlig: bröstmjölken kostar pengar. Foto: Facebook
Priset ligger på en euro för tre deciliter – och hennes kundkrets består främst av träningskillar. Foto: FacebookPriset ligger på en euro för tre deciliter – och hennes kundkrets består främst av träningskillar. Foto: Facebook
Priset ligger på en euro för tre deciliter – och hennes kundkrets består främst av träningskillar. Foto: Facebook

Tvåbarnsmamman säljer sin bröstmjölk till gymkillar

Publicerad

Tvåbarnsbamman har en unik affärsidé.

Hon säljer sin överblivna bröstmjölk till främmande män online.

– Det har nästan blivit lite beroendeframkallande, säger hon.

Tvåbarnsmamman Rafaela Lamprou, 24, från Cypern, har hittat ett sätt att tjäna extra pengar på sitt moderskap – nämligen genom att sälja sin bröstmjölk på nätet.

Kundkretsen består till stor del av träningskillar som hävdar att mjölken hjälper dem att bygga muskler, skriver Daily Mail.

Det var när sonen Anjelo föddes, för sju månader sedan, som hon insåg att hon producerade mer bröstmjölk än nödvändigt.

– Det var för mycket och tog upp hela frysen, jag visste inte vad jag skulle göra av mjölken, säger hon.

Mamman har hittills sålt över 500 liter bröstmjölk.Foto: Facebook

Insett värdet i bröstmjölken

I dag har mamman skickat i väg närmare 500 liter mjölk till främlingar, och håvat in 4 500 pund, motsvarande cirka 50 000 kronor, på sin ovanliga affärsidé.

Till en början gav Rafaela bort mjölken gratis, främst till kvinnor som hade svårigheter att producera egen mjölk, men nu har hon insett värdet i kroppsvätskan.

Tvåbarnsmamman berättar att pojkvännen inte har några problem hennes affärsmodell.Foto: Facebook

"Jag är öppensinnig"

Mamman berättar att hennes främsta kundkrets består av två olika typer: gymentusiaster – ute efter extra näring – och fetischister, som går i gång sexuellt på bröstmjölk.

– Först var det lite märkligt att ge bröstmjölk till en snubbe med fetischer, men så länge det stannar där, och de inte ber att få se min kropp, bryr jag mig inte alls. Jag är öppensinnig, kan Rafaela konstatera.

Priset ligger på en euro för tre deciliter, och mamman uppger att hon inte vet hur länge hon kommer att fortsätta med sin unika affärsmodell.

– Det har nästan blivit lite beroendeframkallande, säger Rafaela till Daily Mail.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag