Beth fick en häftig upplevelse på grund av flygbolagets miss. Foto: Reddit/ColourboxBeth fick en häftig upplevelse på grund av flygbolagets miss. Foto: Reddit/Colourbox
Beth fick en häftig upplevelse på grund av flygbolagets miss. Foto: Reddit/Colourbox
Beth i planet. Foto: RedditBeth i planet. Foto: Reddit
Beth i planet. Foto: Reddit
Det var en kort flygtur. Foto: ColourboxDet var en kort flygtur. Foto: Colourbox
Det var en kort flygtur. Foto: Colourbox

Så fick hon hela flygplanet för sig själv

Publicerad

Beth var på väg från New York till Washington när flyget ställdes in.

Hon blev ombokad och väl på flygplanet insåg hon misstaget flygbolaget begått. 

– Både piloterna och flygvärdinnan sa att de aldrig varit med om något liknande, säger Beth. 

Det var i tisdags som Beth hade bokat flybiljetter från Rochester Airport i New York, i USA, till Ronald Reagan International Airport i Washington, skriver The Independent.

Flyget skulle lyfta klockan fem på eftermiddagen, men ställdes in några timmar innan avgång.

Foto: Colourbox

– En förvirrad person på flygbolaget meddelade passagerarna att vi kunde boka om till ett senare flyg. Sedan insåg en annan person på flygbolaget att vi kunde ta ett tidigare flyg, säger hon.

Beth var dock redan på väg till sina föräldrar för att vänta i några timmar och planerade att ta det senare flyget. Hon kom tillbaka till flygplatsen mitt i natten. 

Foto: Redddit

– Jag förstod att något var fel för jag var den enda som stod och väntade, berättar hon.

Alla andra passagerare hade tagit det tidigare flyget. 

Det var bara tre andra personer som gick ombord – två piloter och en flygvärdinna och det visade sig att flyget egentligen bara var till för att flytta personal. 

Blev erbjuden förfriskning

Trots att flygturen var kort och Beth den enda passageraren fick hon en ordentlig säkerhetsgenomgång och blev erbjuden förfriskning. Hon hann dock inte äta.

– Men jag kanske skulle blivit speciellt behandlad om jag bett om mat, säger hon.

Planet var för litet för att ha förstaklass, med bara ett säte på var sidan om gången.

"Hon skulle tagit en bild i varje sittplats"

– Både piloterna och flygvärdinnan sa att de aldrig varit med om något liknande, säger hon.

Beth berättade om sin upplevelse på Reddit där flera engagerade läsare kommenterade.

– Hon skulle tagit en bild på varje sittplats, skrev en person i kommentarsfältet. 

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag