Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Nya problem för arga Postnord-kunder – utlovas ersättning av falsk Facebooksida

Turerna kring Postnord har varit många och nu har företaget åkt på en ny smäll. På Facebook har någon startat sidan ”Postnord kundtjänst” som inte har något med riktiga Postnord att göra.

På sidan driver de med företagets kunder, svarar märkligt på deras frågor och utlovar gratis glass till alla. 

Statusuppdateringar, svar på läsarnas frågor och privata chattmeddelanden. Den fejkade sidan, som startade i samband med alla turer kring företaget, utger sig för att svara i Postnords namn.

Trots att många inlägg och svar är ironiska och uppenbart påhittade så finns det människor som trott att det faktiskt är Postnord som är avsändaren. Men så är inte fallet.  

  1. En kvinna som säger sig ha fått sina saker förstörda undrar hur hon ska kompenseras.



  2. Den fejkade kundtjänsten svarar med att anklaga kvinnan. De uppger även att chauffören Hardy har fått sparken.



  3. En kund som känner sig besviken kallas lögnare och skitkund.



  4. De har även uppmärksammat rapporteringen kring Postnord, och tycker att folk ska sluta klaga och i stället tänka på situationen i Aleppo, Syrien.



  5. Samtidigt vill de kompensera kunderna efter några ”turbulenta veckor”. De utlovar glass på Pressbyrån till alla som uppger ”glasspost”. Något sånt erbjudande finns så klart inte.



  6. Men det är inte allt. Fejksidan har även skickat ett meddelande, där de låtsas skicka till fel person.

    En skärmdump på konversationen har fått stor spridning och setts av många på Facebook sedan den postades i gruppen Dr Status.

    Postnord känner till att sidan finns, och har anmält den till Facebook. 

    – Vi har observerat sidan och vi anmäler sådana här intrång i vårt varumärke. Det är alltid tråkigt när någon använder någon annans varumärke i andra syften än varumärkets egna, men folk som vistas på nätet är ofta väldigt vakna, säger Maria Ibsén, pressekreterare på Postnord. 

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!