Foto: Facebook/TwitterFoto: Facebook/Twitter
 Foto: Facebook/Twitter
Resultatet blev inte som hon hade tänkt sig Foto: TwitterResultatet blev inte som hon hade tänkt sig Foto: Twitter
Resultatet blev inte som hon hade tänkt sig Foto: Twitter

Eve använde brun utan sol innan träningen – sedan såg hon det oväntade resultatet

Publicerad

Att applicera brun utan sol är inte så enkelt som det kanske låter.

Därför är det viktigt att läsa instruktionerna noga innan användning – annars kan det sluta på det här sättet.

Sommarens soliga dagar är än en gång förbi, men det behöver inte betyda att brännan är borta.

Genom att använda sig av "brun utan sol", går det att få till solkyssta ben hemma.

Men resultatet blir inte alltid som man hade tänkt sig – speciellt om man inte har tid att ligga hemma och vänta på att det ska torka.

Eve MallonFoto: Facebook

Missen

Eve Mallon från Falkirk, Storbritannien, bestämde sig häromdagen för att använda sig av den brunfärgade produkten på sina ben, skriver The Sun.

Efter att hon hade smort in sig satte hon på sig ett par träningsbyxor av märket Adidas, för att sedan bege sig till gymmet.

Ett svettigt träningspass senare tog hon av sig kläderna – och insåg sitt misstag.

"Det där var sista gången jag tränade med brun utan sol på haha"

https://twitter.com/Evemallonxx/status/914637385840971777

Inte ensam

I stället för att få till det där solkyssta resultatet, fick Eve nöja sig med att se ut som en vandrande reklampelare för märket.

Och hon är inte ensam om att begå misstaget.

Användaren Eden Chicken på Twitter, kommenterade på Eves inlägg med en liknande bild.

"Haha samma här"

https://twitter.com/edenchickenxo/status/914984358771150849

Reaktionerna

Eves inlägg har fått många användare på sociala medier att brista ut i skratt.

Hennes bild väckte även Adidas uppmärksamhet, som gladdes åt gratisreklamen.

En anställt på företaget valde att ge henne en komplimang för hennes sätt att representera märket på:

https://twitter.com/adidas/status/914983886454583297
Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag