Pojken på bilden har ingenting med artikeln att göra. Foto: Shutterstock / New Zealand HeraldPojken på bilden har ingenting med artikeln att göra. Foto: Shutterstock / New Zealand Herald
Pojken på bilden har ingenting med artikeln att göra. Foto: Shutterstock / New Zealand Herald
Nu hotar mamman att polisanmäla affären som sålde filmen. Foto: New Zealand HeraldNu hotar mamman att polisanmäla affären som sålde filmen. Foto: New Zealand Herald
Nu hotar mamman att polisanmäla affären som sålde filmen. Foto: New Zealand Herald

Mammans skräck – när hon såg sonens film

Publicerad

Den fyraårige pojken fick en barnfilm av sin mamma.

Eller ja, åtminstone trodde hon att det var en barnfilm – sedan såg hon vad den innehöll.

– Det är äckligt och inte okej, säger Brittany Williams till The Sun.

Brittany Williams från Auckland, Nya Zeeland, köpte nyligen en cirka tio kronor dyr film till sin fyraårige son.

Pojken satte glatt in skivan i dvd-spelaren – i tron om att den skulle handla om jultomten och hans nissar.

Men när mamman tittade till sin son 15 minuter senare insåg hon skräckslaget att filmen inte var vad hon hade tänkt sig.

Skärmdump från en intervju med mamman.Foto: New Zealand Herald

Mamman: "Äckligt och inte okej"

Till mammans stora förskräckelse satt pojken inte och tittade på jultomtens magiska äventyr på Nordpolen – utan porr från 80-talet. Filmen hon hade köpt innehöll även sekvenser där olika typer av sexleksaker användes flitigt, uppger The Sun.

Nu fruktar mamman att hennes pojke har blivit traumatiserad av porrfilmen:

– Varje gång jag ska sätta på en film frågar min son: "Kommer det här också vara en nakenfilm?"

Hon fortsätter:

– Det är äckligt och inte okej.

 

LÄS ÄVEN: Bilden från sovrummet avslöjade makens affär

 

Mamman tror att hennes son har blivit traumatiserad. Pojken på bilden har ingenting med artikeln att göra.Foto: Shutterstock

Butiken: "Slängde den i soptunnan"

Brittany är även orolig för att andra barn har drabbats – och överväger att polisanmäla affären där hon köpte filmen. 

Ägaren, en man vid namn Raj Patel, berättar att han har bett om ursäkt till mamman:

– Jag bad om ursäkt och förstörde filmen och slängde den i soptunnan direkt, säger han och menar att någon måste ha spelat över den ursprungliga filmen.

Raj Patels fredliga medlande blev dock inte långvarigt. Nu hävdar han att mamman smutskastar hans verksamhet – och hotar att stämma henne:

– Om hon försöker säga att vi har gjort fel, vilket vi inte har, så kommer vi vidta åtgärder eftersom hon diskriminerar oss.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag