Mamman ber om ursäkt till sonens lärare – efter ”olämpliga” t-shirten

Publicerad

Shelly McCullar, 43, skämdes när hon såg sonen Anthonys t-shirt.

Nu ber hon om ursäkt till sonens lärare.

”Bara för att förtydliga, jag skulle aldrig låta mitt barn ha på sig något sådant”, skriver hon på Facebook.

”Jag ber verkligen om ursäkt till lärarna och personalen på Travis Elementary.”

Så skriver mamman Shelly McCullar från Texas i ett inlägg på Facebook som har delats nästan 100 000 gånger. Anledningen? En t-shirt som sonen hade på sig till skolan.

https://www.facebook.com/shelly.mccullar/posts/10214533782972555

”Jag lovar att jag från och med nu ska se över vad mina barn har på sig! Jag hade ingen aning om att Anthony hade på sig det här till skolan”, fortsätter hon.

”Bara för att förtydliga, jag skulle aldrig låta mitt barn ha på sig något sådant.”

”Trodde att det var som McDonald's”

En vän till familjen gav bort kläder i andrahand till Anthony, men Shelly hade inte hunnit gå igenom dem innan sonen började använda den ena tröjan. 

Trycket symboliserar vad som liknar en McDonald's-logga, med ben i högklackade skor som är formade som logotypen.

Foto: Facebook/Shelly McCullar

– Jag trodde att det var som McDonald's, säger Anthony i videoklippet som hans mamma la ut.

– Sa lärarna något om tröjan? frågar Shelly.

– Nej ... de trodde att det var som McDonald's också, svarar Anthony.

Shelly McCullar må ha skämts, men hon kunde samtidigt skratta åt händelsen:

”Trots att jag skämdes så skrattade jag faktiskt!”, skriver hon i inlägget på Facebook.

Kommentarsfältet är fyllt av personer som taggar sina vänner för att visa inlägget. 

”Oroa dig inte, jag är säker på att de flesta av oss ser den roliga sidan av det här. Det hade definitivt kunnat vara värre”, skriver en person.

”Harmlöst misstag”, skriver en annan.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag