Foto: WPXI/Brianne McKeeFoto: WPXI/Brianne McKee
 Foto: WPXI/Brianne McKee
Foto: WPXI/Brianne McKeeFoto: WPXI/Brianne McKee
 Foto: WPXI/Brianne McKee

Mamma rasar över 4-årige sonens milkshake

Publicerad

 

En mamma är nu rasande på resturangen som gav hennes 4-årige son Stryler en milkshake.

– De brydde sig inte. Ingen brydde sig. Det kändes som att ingen av dem själva hade barn, att de inte förstod varför jag blev så upprörd, säger hon.

Brianne McKee och hennes 4-årige son Stryler hade varit ute och ätit en måltid på resturangen BRGR i Cranberry, Pennsylvania.

När det var dags för dem att åka hem fick Stryler med sig en milkshake.

Brianne säger att hennes son hade druckit upp halva milkshaken när han sa att han inte mådde bra.

– Min tunga kändes konstig, säger Stryler.

Brianne kollade direkt på kvittot och upptäckte att det var en milkshake för vuxna – som var spetsad med vodka.

Foto: Privat/Brianne McKee

– Jag blev så chockad. Det var svårt att veta om jag skulle skrika, gråta eller göra något annat. Man ska skydda sitt barn, säger hon till WPXI.

"Ingen brydde sig"

Brianna blev upprörd och efter att ha konfronterat personalen fick hon pengarna tillbaka för drycken.

Men hon tycker inte att personalen agerade tillräckligt.

Inte förrän hon skrev om händelsen på Facebook.

– De brydde sig inte. Ingen brydde sig. Det kändes som att ingen av dem själva hade barn, att de inte förstod varför jag blev så upprörd, säger hon.

Foto: Skärmdump från WPXI.

Företaget säger nu att de kollar genom sina rutiner för att se till att det inte sker igen.

"Vi beklagar verkligen det inträffade. Det är helt oacceptabelt och vi tar det väldigt seriöst", säger de i ett utlåtande.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag