Nils snopna upptäckt efter Postnords klantiga miss: ”Hur fan tänkte de här?”

– Eftersom jag visste att innehållet inte var känsligt så tryckte jag ihop lådan för att få ut den, säger Nils Beviz.
Foto: Privat
– Vi beklagar en sådan här händelse, det är jättetråkigt, säger Mats Ståhlgren, regionchef för Postnord i västra Sverige.
Foto: / TT NYHETSBYRÅN

Att få paket i brevlådan är aldrig fel!
Förutsatt att man får ut det, förstås.

När Nils Beviz skulle hämta ett efterlängtat paket ur sin postlåda blev lyckan kortvarig.

– Det var så gött, jag väntade ju på ett paket så min enda tanke var "nu vill jag ha det", säger Nils, som bor i Göteborg.

Men när Nils öppnade sitt postfack så låg mycket riktigt paketet där – men det gick inte att få ut. 

Paketet hade lagts in när panelen där lådorna sitter var öppnad med huvudnyckel – men det var på tok för stort för att få ut från en enskild låda. 

– Man tänker ju "hur fan tänkte de här"?

Paketet kom in – men inte ut.
Foto: Privat

Fick trycka ihop lådan

Luckan på Nils postfack var alltså betydligt smalare än själva paketet. 

– Först tänkte jag att jag skulle ringa till den lokala brevbäraren, men eftersom jag visste att innehållet inte var känsligt så tryckte jag ihop lådan för att få ut den. Det hade ju varit värre om det varit typ glas i.

Nils lyckades trycka ihop paketet och få ut det, men han undrar ändå lite hur de som levererat tänkt. 

Mats Ståhlgren, regionchef för Postnord i västra Sverige, säger att paketet borde aviserats till ett ombud i stället för att ha levererats i postfacket.

– I det här fallet har vi gjort en felbedömning på kontoret och tagit med en försändelse ut, förmodligen med en god tanke att hålla hög servicegrad mot kunden.

Postnord: Kontakta kundservice

Mats Ståhlgren menar att Postnord försöker få ut så många paket som möjligt på turerna, eftersom det underlättar för kunden.

– Men det förutsätter ju naturligtvis att man kan få ut grejerna också. Så här gick det ju fel. Vi beklagar en sådan här händelse, det är jättetråkigt.

Om man som kund hamnar i en liknande situation uppmanar Mats Ståhlgren till att kontakta Postnords kundservice.