Foto: FacebookFoto: Facebook
 Foto: Facebook
Inlägget kritiserades hårt på Facebook Foto: FacebookInlägget kritiserades hårt på Facebook Foto: Facebook
Inlägget kritiserades hårt på Facebook Foto: Facebook

Mamman kritiseras hårt för innehållet i kundvagnen – efter oskyldig bild från mataffären

Publicerad

Mamman tänkte att hennes inlägg från mataffären skulle vara roligt.

Men i stället hamnade fokus på något helt annat – nämligen den "onyttiga" maten i kundvagnen.

Nu slår hon tillbaka mot kritiken i kommentarsfältet.

Den australienska bloggerskan Constance Hall, 33, skriver om livet som mamma på sin Facebooksida med över en miljon följare.

När hon häromdagen la upp en bild från mataffären – reagerade en del följare starkt, skriver Mirror.

Constance HallFoto: Facebook

Den "onyttiga" maten

I ett oskyldigt inlägg på Facebook la Constance upp en bild där hon skriver att hon inte borde ha tagit med sig dottern eftersom maten inte får plats.

Men det humoristiska inlägget gick inte hem hos alla.

En del följare valde att skriva elaka kommentarer om den mat som mamman hade lagt ner i vagnen.

https://www.facebook.com/mrsconstancehall/photos/a.1020217474689744.1073741828.1019711431407015/1662786523766166/?type=3&theater

Svar på tal

De negativa kommentarerna raderades snart från inlägget, och Constance bestämde sig för att ge svar på tal.

Hon skriver att hon är trött på att människor dömer henne, och anser att kvinnor borde hålla samman i stället för att kritisera varandra.

Mamman tillägger även att det ligger grönsaker i vagnen, men att dessa inte syns i bilden.

"Vill ni att jag ska lägga upp en bild på kvittot?"

Foto: Facebook

Stöttande följare

Det var inte endast innehållet i vagnen som kritiserades, utan hur hon hade lagt ner maten i den.

"Ditt sätt att packa varor på är skrattretande", skrev Kaleshia.

Foto: Facebook

Men majoriteten av kommentarerna var stöttande och positiva.

Många skriver att det finns värre saker att göra mot sina barn än att de dem lite onyttig mat då och då.

"Så länge dina barn vet om att de är älskade, så är du en superhjälte i min bok", skrev Elizabeth Renshaw.

Foto: Facebook

Constance hyllas nu av andra mammor som anser att det är beundransvärt att kunna finansiera familjens matbehov.

Foto: Facebook
Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag