Gylisa Jane från Cornwall i England skriver i sin post att hon inte tänkte en tanke på vilken barnvagn hon skulle ha när hon väntade sin dotter. Den första hon köpte var en begagnad, men när dottern blivit lite större bestämde hon sig för att köpa en ny sittvagn i butik.
Hon köpte en vagn för runt 500 kronor på Aldi.
Men sedan slog vagnavundsjukan till. Alla andra föräldrar hade ju mycket dyrare och flashigare vagnar till sina barn.
Hon hade klivit in i "barnvagnsnobbismens" värld.
”Jag lärde mig att alla antingen var sjukt mycket rikare än jag, eller så är det normalt att en barnvagn kostar mer än vad vi någonsin lagt på en jävla bil", skrev hon.
Facebookposten har mötts av många positiva reaktioner från föräldrar som tycker att hon skriver det som de alltid velat säga.
"Varför ska man köpa något så dyrt när de bara ligger eller sitter i den nån timme om dagen", skriver en mamma. "Yay! You go girl! Det är så jävla sant och snobberiet stannar inte bara vid vagnarna", skriver en annan enligt Mashable.
– Jag känner att vi pressar oss själva, att våra barn alltid ska ha de bästa märkena. Vi vill att människor ska tro att vi inte tycker att något är för dyrt eller för flashigt för våra barn. Så vi blir barnvagnssnobbar, säger hon till Mashable.
Hon tror att det handlar om att föräldrar vill imponera på andra med vad de har råd med.
– Till slut insåg jag att det inte spelade någon roll vilken vagn jag hade för min dotter. Hon struntar helt i hur mycket jag betalat för den och hon vill inte sitta i den. För när de kan gå, vill de då sitta i den? Helvete heller, säger Jayne.