Becky beställde hem den "snygga" jackan från Urban outfitters. Foto: TwitterBecky beställde hem den "snygga" jackan från Urban outfitters. Foto: Twitter
Becky beställde hem den "snygga" jackan från Urban outfitters. Foto: Twitter
Nu skrattar alla åt den lite väl puffiga designen. Foto: TwitterNu skrattar alla åt den lite väl puffiga designen. Foto: Twitter
Nu skrattar alla åt den lite väl puffiga designen. Foto: Twitter

Becky beställde jacka från internet – skrattar åt resultatet

Publicerad

Becky från Storbritannien hittade sin drömjacka på nätet och blev överlycklig.

Men när hon hämtade ut paketet från posten var besvikelsen ett faktum.

Nu skrattar hundratusentals personer åt den brutala jackmissen.

Det här med att handla kläder online är inte alltid helt lätt. Fråga bara brittiska Becky Latham, som verkligen hade behövt prova sin jacka i verkligheten, innan hon håvade in den från nätet.

Dunjackan, som såldes av det populära modemärket Urban outfitters, hånas nu av hundratusentals människor på Twitter, efter det att den inte riktigt höll vad den lovade.

Oerhört puffig

När Becky hämtade ut paketet var jackan inte alls som på bilden. I stället för att hänga lite avslappnat från axlarna, var den oerhört puffig.

Foto: Twitter

– Tack Urban outfitters, den är precis som jag föreställde mig, skriver Becky, svidande ironiskt, på sitt Twitterkonto.

Internet åtgärdade jackmissen

Genast gav internet förslag på förbättringar. Ett geni gjorde det hela lite mer proportioneligt.

https://twitter.com/25_male_nyc/status/983436338866290688

En användare tyckte att Becky var slående lik Disney-hjälten "Big Hero 6", från succéfilmen från 2014.

Lika som bär?Foto: Disney

Beckys fina fynd var lyckligtvis nedsatt från 79 pund till 55 pund, motsvarande 650 kronor. Och frågan är om jackan var värd sitt pris.

Trots att den sällan lär lämna garderoben i framtiden, fick sig i alla fall många ett rejält gott skratt.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag