Foto: FacebookFoto: Facebook
 Foto: Facebook

22-åringens miss med trendiga ansiktsmasken

Publicerad

22-åringens spakväll blev inte riktigt som hon hade tänkt sig.

Nu ångrar Genella att hon inte läste instruktionerna innan hon applicerade den trendiga ansiktsmasken:

– Det var helt mitt eget fel, berättar hon.

De senaste månaderna har "charcoal masks", eller ansiktsmasker med aktivt kol, tagit sociala medier med storm.

Den trendiga ansiktsmasken appliceras på huden och stelnar efter ett par minuter. Sedan är tanken att man ska kunna skala loss den från ansiktet.

Men 22-åriga Genella Pabianes Carabbacan hade en traumatisk upplevelse när hon hakade på skönhetstrenden förra veckan, skriver Mirror.

Innan ansiktsmasken hade Genella fylliga ögonbryn.Foto: Facebook

Filmade de smärtsamma minuterna

Genella, från Filippinerna, glömde en viktig detalj när hon applicerade ansiktsmasken – hon råkade nämligen lägga produkten på ögonbrynen.

22-åringen råkade applicera produkten på sina ögonbryn.Foto: Facebook

15 minuter efter applicering var det dags för henne att dra av masken. Då insåg hon sitt misstag.

I stället för att tycka synd om henne valde Genellas bror, Mark, att filma systerns smärtsamma procedur.

De smärtsamma minutrarna hamnade på film.Foto: Facebook

Rakade av ögonbrynen

I flera minuter försökte Genella desperat dra bort ansiktsmasken från huden. Men i takt med att produkten lossnade – gjorde även ögonbrynen det.

22-åringen både grät och skrattade när hon skalade bort produkten från sitt ansikte. Till slut lyckades hon få bort alltihop, inklusive det mesta av sina ögonbryn.

– Jag grät för att jag inte hade några ögonbryn kvar. Jag behövde i efterhand raka bort allting för att de skulle växa tillbaka fint, berättar hon för Mirror.

Det mesta av Genellas ögonbryn följde med när hon drog av masken.Foto: Facebook

"Borde ha läst instrukionerna"

Flertalet skönhetsspeciallister tog kontakt med Genella efter incidenten. Hon har nu fått en ögonbrynstatuering, och har även lärt sig en läxa:

– Det var kul men känslosamt. Men det var helt mitt eget fel. Jag borde ha läst instruktionerna. Jag har lärt mig att alltid göra research innan jag provar en skönhetsprodukt, säger Genella.

Se hela klippet här:

https://www.facebook.com/genellamae/posts/1678461462219063?pnref=story

 

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag