Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Telenor vinner guld för kampanj med Expressen

”Vi är otroligt stolta och glada”, säger Jonathan Olsson, ansvarig projektledare på Bonnier News Brand Studio, om vinsten.
Mathias Murman, content manager på Telenor: ”En av fördelarna med att jobba med native, och i det här fallet Expressens plattformar, är att det ger oss en väldig trovärdighet.”

Telenors kampanj ”Wifi för alla” har vunnit guld i prestigefyllda – och 20-årsjubilerande – Swedish content awards.

Kampanjen presenterades hos Expressen.

– Vi är otroligt stolta och glada, säger Jonathan Olsson, ansvarig projektledare på Bonnier News Brand Studio, om vinsten.

Swedish content awards delas ut till de bästa produktionerna inom så kallad content markering, och jobbar för att lyfta fram god kvalitet och innovativa lösningar.

Nu vinner Telenor guld för just det, för en kampanj som presenterades hos Expressen. I kategorin IT och telekom vann teleoperatörens kampanj ”Wifi för alla”.

Kampanjen visade, i form av fyra tv-avsnitt och artiklar, olika livssituationer som alla berättade om hur wifi hjälper vanliga svenskar i vardagen.

Juryns motivering lyder:

”I en bransch där konkurrensen är stenhård har vinnaren i den här kategorin lyckats påverka den allra svåraste av målgrupper. Att behovet av wifi är omättligt vet vi alla, men speciellt om du spelar 'World of Warcraft' och är 67 år. Så lägg nu ifrån din telefon och applådera i stället årets vinnare.”

”Otroligt stolta och glada”

Jonathan Olsson, ansvarig projektledare på Bonnier News Brand Studio, säger om guldet:

– Vi är otroligt stolta och glada över att vår kampanj tillsammans med Telenor får den här välförtjänta uppmärksamheten.

Mathias Murman, content manager på Telenor, fyller i:

– En av fördelarna med att jobba med native, och i det här fallet Expressens plattformar, är att det ger oss en väldig trovärdighet. Kampanjen resulterade i väldigt många läsare och tittare – och enormt långa lästider.