Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Succé för Bonnier News Brand Studio – igen

”Expressen berättar på ett berörande sätt, ett hantverk som vi fått äran att lära oss av”, säger Anna Arvidsson. Foto: MIKEADELICA
Nicklas Hermansson. Foto: MIKEADELICA

Nu har finalisterna i årets Native Advertising Awards presenterats – och det ser lovande ut för Bonnier News Brand Studio med hela åtta nomineringar.

– Det är otroligt lyxigt, säger finalisten Anna Arvidsson, Head of Bonnier News Brand Studio.

Hela åtta nomineringar har kammats hem i det som kallas VM i native advertising och som avgörs den 12 november i Berlin. Bonnier News Brand Studio, som också är Expressens branded content- och nativeverksamhet, har långt fler nomineringar än amerikanska giganter som Forbes, Bloomberg, CNN och New York Times.

Bland annat kan Bonnier News Sales co-lab agency utses till världens bästa nativebyrå för andra året i rad. Och i kategorin Marketer of the year – där finalisterna handplockats av juryn – är Anna Arvidsson, Head of Bonnier News Brand Studio, en av tre finalister.

– Expressen berättar på ett berörande sätt, ett hantverk som vi fått äran att lära oss av. Därför är det otroligt lyxigt att en internationell jury också tycker att vi är duktiga, säger Anna Arvidsson efter nomineringen.

”Nu belönas det”

Nicklas Hermansson, Head of Story Experience på Bonnier News Brand Studio, fyller i:

– Vårt uppdrag är att bidra till att säkra framtidens journalistik. Att vårt hårda arbete uppmärksammas i en sådan grad är ett tydligt bevis för att Bonniers satsning på kvalitativt kommersiellt innehåll är rätt väg att gå. Vi har arbetat hårt med våra kvalitetsmått, lönsamheten och att höja kreativiteten ytterligare. Nu belönas det. 

2018 blev Bonnier News Brand Studio bäst i världen efter att ha tilldelats det mest prestigefyllda priset som årets nativebyrå på Native Advertising Awards. Samarbetet med Löfbergs prisades som årets bästa kommersiella VR-upplevelse.

I år finns chansen till ett riktigt prisregn. Endast 24sata från Kroatien fick fler finalplatser.

Andra skandinaviska höjdpunkter: Aller Media och Aller Media Creative studio har tillsammans sju nomineringar, Schibsted Brand Studio har två och Bonnier News Brand Studios partner Vattenfall är finalist i den prestigefyllda kategorin Brand of the Year.

Här är Bonnier News Brand Studios alla finalbidrag:

Native Advertising Agency/Studio of the Year (over 20 employees) för andra året i rad

Native Advertising Marketer of the Year: Anna Arvidsson

Most creative Native Advertising Campaign: Telenor

Best Native Advertising Program B2C: Vattenfall

Best use of text: Mobilia köpcentrum och Postnord

Best design: Podcasten our Friends (Våra vänner)

Best Use of Native Advertising in Virtual or Augmented Reality: Betsson

Best Native Advertising Program B2B: Tele 2 End-Up