Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Glädjebeskedet: Nya framgångar för Expressens annonsavdelning

Alexander Lydecker, Chief Commercial Officer på Bonnier News. Foto: Olle Sporrong
”Betsson AR – Augmented Reality Football Experience” är nominerad i Best Custom Advertising.

Tävlingsnomineringarna haglar över Bonnier News Sales. 

– Våra framgångar är ett glädjande bevis på att den svenska mediebranschen är högt aktad både här hemma, men också internationellt, säger Alexander Lydecker, Expressens annonsdirektör.

Det går bra för Bonnier News Sales för närvarande.

”Klimatlandslaget – fossilfritt liv är ett lagarbete” för Vattenfall heter kampanjen som kan vinna Best native advertising campaign på Wan Ifra:s European Digital Media Awards i Wien, Österrike.

I IAB Mixx Awards är Bonnier News Brand Studio nominerat som Årets digitala säljteam. 

Där nominerades även Bonnier News-titlarna DN och Expressen i kategorin Bästa annonsmiljö. 

Expressen tog nyligen hem affären och produktutvecklingen för att ytterligare förbättra annonsupplevelsen för kunderna och besökarna. 

Då kom nästa glädjebesked

När finalisterna i prestigefyllda Digiday Media Awards Europe och Digiday Content Marketing Awards presenterades kom ytterligare ett glädjebesked.

Den 30 man starka juryn tilldelade Bonnier News Brand Studio hela fyra finalplatser. 

I Digiday Media Awards Europe nominerades Bonnier News Brand Studio i kategorin Branded Content Team of the Year, ”Tele2 End-Up” i Marketing Campaign of the Year och ”Betsson AR – Augmented Reality Football Experience” i Best Custom Advertising. 

Bonnier News Brand Studio, som tidigare hette Expressen Brand Studio, är en del av annonsavdelningen som jobbar med kreativa reklamkampanjer.

2018 positionerade sig Bonnier News Brand Studio som innovatörer på den globala mediekartan när deras innehållssamarbete med Löfbergs utsågs till den bästa kommersiella VR-upplevelse vid olika tävlingar – både i Europa och i övriga världen.

Finalplatsen för Betsson AR – som är världens första AR-app för sportbetting – befäster positionen ytterligare.

Avgörs i New York i maj

I välrenommerade Digiday Content Marketing Awards, som avgörs i New York i maj, nominerades Bonnier News Brand Studio i kategorin Best In-House Content/Brand Studio. 

Och i fredags blev det även klart att ”Tele2 End-Up” – där Bonnier News Brand Studio har producerat innehållet – är Guldäggsnominerat i kategorin Integrerat.

– Vi är i final i alla tävlingar vi deltagit i och ställs mot giganter som New York Times T-Brand Studio, Guardian, Guardian Labs, Twitter och The Telegraph, säger Alexander Lydecker, Chief Commercial Officer på Bonnier News.

Han fortsätter:

– Våra framgångar är ett glädjande bevis på att den svenska mediebranschen är högt aktad både här hemma, men också internationellt. Och kommer att spela en avgörande roll i vårt gemensamma uppdrag att bidra till framtidens journalistik.