Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Expressens Karin Skogh utsedd till årets utvecklare

Expressens Karin Skogh är Årets utvecklare. Foto: ALEX LJUNGDAHL
Karin Skogh fick ta emot priset på Berns i Stockholm. Foto: ALEX LJUNGDAHL
Karin Skogh. Foto: ALEX LJUNGDAHL
Foto: ALEX LJUNGDAHL

Expressens Karin Skogh, chef för digital publicering, är Årets utvecklare. 

Det stod klart under branschorganisationen TU:s årliga tävling Årets dagstidning på Berns i Stockholm. 

– Jag är glad och stolt över att få representera det arbete som görs av alla gemensamt på Expressen varje dag, säger hon. 

Expressens annonsavdelning tog hem priset för Årets affär – för andra året i rad.

Under ledning av journalisten Johar Bendjelloul presenterades priserna i TU:s årliga Årets Dagstidning under torsdagskvällen. 

Galan hölls på Berns i Stockholm och Expressens Karin Skogh tog hem priset för Årets utvecklare. 

– Jag är glad och stolt över att få representera det arbete som görs av alla gemensamt på Expressen varje dag, säger hon. 

Karin Skogh nominerades bland annat för att hennes ledarskap ”har varit avgörande för att Expressen kunnat öka sin marknadsandel i mobilen från 19 procent till 49 procent de senaste fem åren”. Under 2018 ökade Expressens digitala trafik med 34,9%.

Karin Skogh och Expressens annonsavdelning Bonnier News Brand Studio. Foto: Thomas Mattsson

– Vi har haft en enorm trafikutveckling tack vare det teamwork som sker mellan redaktionen, analys, utveckling och annons varje dag där alla jobbar hårt och bidrar till att göra Expressen bättre varje dag, säger Karin Skogh. 

Expressens Karin Skogh årets utvecklare

Expressens chefredaktör och ansvarige utgivare Thomas Mattsson gläds åt priset.

– När svenska dagstidningar prisas är konkurrensen alltid enorm. Och att Expressen då fortsätter att prisas om och om igen är ett glädjande kvitto på vad vi gör, säger han. 

– Arbetet Karin gjort talar för sig själv – Expressens resa från en marknadsandel om 19 procent till 49 procent hade inte kunnat ske utan hennes ledarskap. Jag kan bara åter konstatera min glädje över att ha landets främsta medarbetare.

Karin Skogh. Foto: ALEX LJUNGDAHL
Foto: ALEX LJUNGDAHL

Och Expressens annonsavdelning vann igen. Avdelningen Bonnier News Brand Studio, som tidigare hette Expressen Brand Studio och som startades som Expressen Creative Sales, prisades för Årets affär. Anna Arvidsson är chef avdelningen:

– Varje dag går vi till jobbet för att försöka bidra till att säkra framtidens journalistik. Därför är det extra kul att för andra året i rad vinna en kategori som påvisar innovation, lönsamhet och kvalitet, säger hon.

”Varje dag går vi till jobbet för att försöka bidra till att säkra framtidens journalistik”, säger Anna Arvidsson, chef för Bonnier News Brand Studio. Foto: ALEX LJUNGDAHL

Expressens chefredaktör Thomas Mattsson berömmer Anna Arvidsson och hennes avdelning för att de upprepar förra årets vinst.

– Det är svårt nog att göra ”Årets affär” en gång. Att vinna två år i rad är ett bevis på att Anna Arvidsson och hennes team fortsätter att förnya sig och fortsätter att vara landets främsta studioverksamhet, säger Thomas Mattsson.