Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Expressens annonsavdelning vann fint internationellt pris

Från vänster: Ida Sundin, Anette Rantala, Tomas Käll, Caroline Swärd, Mathias Rosén, Anna Arvidsson, Pelle Estborn, Nicklas Hermansson.

Bonnier News Brand Studio kammade hem två pris på prestigefyllda Native Advertising Awards i Berlin. 

Däribland vann de i galans finaste kategori.

– Känslan just nu går inte att beskriva, säger Anna Arvidsson, Head of Bonnier News Brand Studio. 

Bonnier News Brand Studio, som tidigare hette Expressen Brand studio, är den del av annonsavdelningen där det skapas kreativa lösningar för reklamkunder.

Nu har de anledning att fira. På måndagen gick Native Advertising Days av stapeln i Berlin. BNBS var nominerat i två kategorier på galan, som Native Advertising Institute, står bakom – och tog hem vinsten i båda. 

I den mest prestigefyllda kategorin – ”Native Advertising Agency/Studio of the Year” – tog BNBS förra året hem en tredjeplats. I år fick de dock sin revansch och kammade hem priset. 

– Vi har haft en vision om att vi ska bli bäst i världen på kommersiell story experience. Den sattes förra året när vi kom trea i samma kategori. För oss är det nu helt otroligt att vi bara under ett år har kämpat för att bli bäst i världen, och att vi nu har blivit utsedda till den bästa studion i världen, säger Anna Arvidsson, Head of Bonnier News Brand Studio.

Prisas för arbetet med VR 

Hon tror att de prisas främst för två anledningar – att BNBS har visat bra lönsamhet och ett kreativt arbete i framkant. 

– Känslan just nu går inte att beskriva. Att vinna guld och därmed bli utsedda till bäst i världen i en tävling där vi kämpar mot starka motståndare visar att vi är på rätt väg. 

Förutom att vinna i kategorin över årets byrå/studio prisades BNBS också i kategorin som uppmärksammar kommersiell storytelling där VR- och AR-teknik används. 

– För mig har det alltid varit viktigt att ge Bonnier News Brand Studio mandat och resurser för att bygga en avdelning som driver innovation i dag, men framför allt i morgon. Här är ett kvitto på att vi gör helt rätt, säger Alexander Lydecker, försäljningsdirektör för Bonnier News.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!