Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Expressen vinner guld för kampanj med HBO

Expressen prisas med Årets Native för kampanjen Billions.
Mats Dicklén, chef för Bonnier News Brand Studio.
Julia Ringer Meidal, marknadschef för HBO Nordic.
Foto: HBO Nordic
Therese Färsjö, redaktör och skribent för kampanjen.

Expressen prisas med Årets Native i prestigefyllda Swedish Content Awards.

Detta för kampanjen ”Billions” som togs fram för HBO Nordics räkning.

– Det här är så mäktigt, säger Mats Dicklén, chef för Bonnier News Brand Studio.

– Vi är förstås mycket glada och hedrade över detta pris, säger Julia Ringer Meidal, marknadschef för HBO Nordic.

Swedish Content Awards delas ut av branschorganisationen Swedish Content Agencys, för att främja god kvalitet och innovativa lösningar.

Och i år står det klart att Expressen tar hem priset i kategorin Årets Native. 

Årets vinnare har varit smart och utgått från hur man utifrån varumärkets styrkor i sitt berättande korsbefruktar den fiktiva storytellingen med verkligheten”, skriver juryn bland annat i motiveringen.

– Det här är så mäktigt, det är ytterligare ett bevis för att det vi gör håller högsta möjliga klass, säger Mats Dicklén, chef för Bonnier News Brand Studio, som stod bakom produktionen.

”Otroligt roligt”

Julia Ringer Meidal, marknadschef för HBO Nordic, säger i en kommentar: 

– Vi är förstås mycket glada och hedrade över detta pris. HBO Nordics största tillgång är att vi har världens bästa serier. Därför letar vi ständigt efter nya och innovativa vägar att nå ut med dem. Genom att på kreativa sätt belysa relevansen i våra berättelser har kampanjen fångat intresset hos både inbitna fans och en helt ny publik. Tack Bonnier News Brand Studio för ett lyckligt samarbete – och tack Swedish Content Awards för priset. 

Therese Färsjö, redaktör och skribent för kampanjen, konstaterar:

– Det är otroligt roligt att få ett kvitto på att fler såg den styrka i kampanjen som vi gjorde och att allt det hårda arbete vi lagt ner på text och form uppskattades.

På galan prisades Bonnier News Brand Studio också med guld för printbilagan ”Mer digital”, som togs fram med Telia för att hjälpa äldre att ta sig ur digitalt utanförskap. Bilagan publicerades hos Dagens Nyheter.