Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Expressen TV:s nya storsatsning med CNN

Bella Levy, chef för Expressen TV. Foto: Olle Sporrong
CNN:s Anderson Cooper intervjuar Hillary Clinton – med det Sverige-exklusiva samarbetet kommer många av CNN-programmen att visas i Expressen TV. Foto: CNN

Fler tittare - och mer innehåll.

Expressen TV ökar publiken med 55 procent och inleder ett exklusivt samarbete med CNN.

- Vi är stolta över att utveckla samarbetet med CNN, säger Bella Levy, chef för Expressen TV.

CNN

• Nyhetskanalens breaking news-bevakning, alla inslag och många program med profiler som Anderson Cooper, Christiane Amanpour och Wolf Blitzer kommer att visas i Expressen TV.

C More

• Höjdpunkter från allsvenskan i fotboll och ishockeyns SHL visas i Expressen TV, i samarbete med C More.

Viasat

• Målen från fotbollens Champions League och engelska Premier League kan ses på SportExpressen.se på våra olika plattformar.

Discovery ID

• Expressen TV:s "Brottscentralen" med Lennart Ekdal, Lisah Silfwer och Thabo Motsieloa som programledare samsänds med kriminalkanalen Discovery.

Dagens Industri

• Tillsammans med affärstidningen Dagens industri lanserar Expressen TV i år ekonomi-tv-kanalen Di TV.

Redan nu kan tittarna se nyheter från CNN i Expressen TV, och från den 1 januari 2018 blir samarbetet Sverige-exklusivt.

Det betyder program som "The Situation Room" med Wolf Blitzer och "AC 360" med Anderson Cooper i Expressen TV.

Det betyder också att CNN-stjärnor som Christiane Amanpour, Becky Anderson och Erin Burnett kommer att synas här.

- Inspirerande, säger Bella Levy, och ett bevis på att vår satsning på framtidens nyhets-tv fortsätter. I fjol vann Expressen TV pris för bästa breaking news-sändning på tv-branschens Kristallen-seminarium, och nu utvecklar vi oss ännu mer ihop med CNN.

"Vi är stolta"

Greg Beitchman, vice vd på CNN, säger:

- Vi är stolta över att förlänga och utveckla vårt partnerskap med Expressen TV, som verkligen sätter standarden för hur traditionella dagstidningar kan göra digital nyhetsförmedling till en framgång.

Förra veckan hade Expressen TV hela 9 119 821 videovisningar, eller strömstarter som de också kallas, vilket var 55 procent fler än samma vecka i fjol.

Publiktillväxten är stark, och dessutom kan cirka fyra miljoner passagerare per år numera se Expressen TV och Di TV på Arlanda Express-tåget.

Klas Granström, redaktionschef för Expressen Digitala Medier, om den ökade efterfrågan på tv på digitala plattformar:

Wolf Blitzer i ”The Situation Room” på CNN. Foto: CNN

- Vi samarbetar med de tv-aktörer som har det bästa innehållet. C More visar svensk toppidrott, Discovery sänder landets enda kriminalkanal och Dagens industri är marknadsledare inom ekonomijournalistik.

Visar toppfotboll

- Expressen TV visar också toppfotboll från Viasat och höjdpunkter från Sveriges Televisions olika program, helt i enlighet med vår strategi om att ödmjukt vilja erbjuda vår växande publik relevant innehåll.

Expressen TV:s Anna Herdenstam i CNN.

Nu ska CNN göra Expressen TV ännu bättre.

- I en tid av ett ständigt pågående nyhetsflöde och en ökad efterfrågan från publiken på relevant tv-innehåll, så är det fullständigt logiskt att Expressen TV och CNN fördjupar samarbetet. Det här partnerskap kommer att vara till stor nytta för nyhetskonsumenter i Sverige, säger Greg Beitchman.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!