Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Expressen tävlar om prestigepriser

Nicklas Hermansson, Tomas Käll, Anna Arvidsson, Marcus Kilander och Caroline Swärd på Bonnier News Brand Studio. Foto: Rikard Westman
Nicklas Hermansson, Anna Arvidsson, Caroline Swärd och Tomas Käll på Bonnier News Brand Studio. Foto: RIKARD WESTMAN / ELVISP HOTO
Även avdelningen för "branded content" på Refinery29 är med i kampen om det prestigefyllda priset.
Bonnier News Brand Studio slåss om priset om att bli årets studio med bland annat The Huddleroom.
Motiveringen: "Bonnier News Brand Studio is an old-timer in the new fastpaced brand agency world - and it has the chops to provide cutting-edge marketing solutions, from TV series to augmented reality productions, an offering that sits at the core of our business. Brand Studio, you've become a goldstandard for the entire industry." Foto: Thomas Mattsson

Tillsammans med publicister från hela världen tävlar nu Bonnier News Brand Studio om att vinna priser på prestigefyllda Native Advertising Awards i Berlin. Men redan nu kan teamet njuta av en seger efter att teamet kammat hem utmärkelse på Bonniers egen gala. 

Bonnier News Brand Studio, som tidigare hette Expressen Creative Sales och senare Expressen Brand Studio och som är en del av annonsavdelningen inom affärsområdet Bonnier News, har än en gång nominerats till prestigepriser på Native Advertising Awards. 

Priserna, som Native Advertising Institute står bakom, delas ut i totalt 38 kategorier, däribland inom områdena strategi, kanaler och format. 

BNBS är nominerade till priset för "Native advertising agency/studio of the year (over 20 employees), vilket är det stora priset på galan. Men i år är man även nominerad för en ny typ av kommersiell storytelling där man använder sig av VR-teknik.

”Betyder jättemycket för oss”

Även förra året var man nominerad till att bli Årets studio, men fick då se sig besegrade av CNN och The Atlantic – och i år är revanschlusten stor. 

– Nomineringen betyder jättemycket för oss eftersom vår vision är att bli bäst i världen på kommersiell storytelling och det är väldigt viktigt för oss eftersom vårt uppdrag är att vara med och bidra till att säkra framtidens journalistik, säger Nicklas Hermansson, chef för storytelling på BNBS. 

För att få njuta av en förstaplats behöver dock inte teamet vänta till galan i Berlin. Redan på tisdagskvällen kammade man hem pris på Bonniers egen gala, Bonnier Innovation Awards. 

– Stort grattis till alla i Brand Studio-teamet. Expressen har ökat de totala annonsintäkterna de senaste fem åren och det är fantastiskt att uppmärksammas till och med i internationell konkurrens, säger Thomas Mattsson, Expressens chefredaktör efter prisutdelningen. 

Expressens chefredaktör Thomas Mattsson. Foto: ANNA-KARIN NILSSON

”Ett fint kvitto för oss”

Mycket av BNBS framgångar är tack vare den nära relationen som avdelningen har till redaktionen, menar Anna Arvidsson, chef på BNBS. 

– Det är väldigt modernt av Expressen och Bonnier News att släppa in oss. Det är en stor styrka för oss att jobba så nära redaktionerna för att kunna få hjälp att förstå hur läsarna faktiskt vill konsumera, de insikterna är ovärderliga.

Anna Arvidsson, chef på Bonnier News Brand Studio. Foto: OLLE SPORRONG

Alexander Lydecker, annonsdirektör på Expressen, säger att byråns utveckling varit över förväntan de senaste åren.

– Vår utveckling med Bonnier News Brand Studio har de senaste åren varit långt över förväntan och vi fortsätter på vår redan inslagna strategi – att satsa än mer på att klättra i kundernas värdekedja. Att som senast komma 3:a i världen i en sådan här internationell tävling känns redan som ett fint kvitto för oss, men nu i år hoppas jag så klart att juryn värdesätter sättet teamet vuxit på, hur lönsamheten ökat radikalt och att vi ökat bandbredden ytterligare i vår kapacitet i att skapa nya affärer för våra kunder.

Expressens annonsdirektör Alexander Lydecker. Foto: Olle Sporrong

 

”Native advertising agency/studio of the year /over 20 employees)”

Bonnier News Brand Studio är, tillsammans med The Huddle Room och Branded Content at Refinery29, nominerade till galans stora pris: att bli årets native advertising-studio med över 20 anställda. 

 

”Best use of native advertising in virtual or augmented reality”

Bonnier News Brand Studio är även – ensamma – nominerade till kategorin gällande VR eller AR. Detta för en kampanj som man gjort tillsammans kaffeproducenten Löfbergs där användarna får följa med till Colombia för att följa med bönans hela resa – från odling till kaffekopp.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!