Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Dubbel vinst för Lifestyle: ”Känns fantastiskt roligt”

Louise Bratt Tidmarsh, chefredaktör på Mama.
Foto: Hannah Hedin
Lars Collin, kommersiell redaktör på Bonnier News Brand Studio.
Ida Lindström, international client manager.

Bonnier News Lifestyle tar hem dubbla priser på Tidskriftsgalan.

Bland annat hyllas magasinet Mama i kategorin Årets omslag – efter bilden på prinsessan Madeleine och hennes tre barn.

Det prisade tidningsomslaget visar prinsessan Madeleine med ett stort leende, då hon sitter i en säng tätt ihop med sina tre barn: Prinsessan Leonore, prins Nicolas och prinsessan Adrienne. Den kungliga familjen ler stort och sitter i princip på varandra, med armar om ben över överallt.

Bilden prydde Mamas sjunde nummer 2019. Juryns motivering lyder:

”Exklusivt och unikt utan att göra avkall på charm och värme. När en person som målgruppen är särskilt nyfiken på, själv hör av sig till tidningen och vill vara med, är det om något ett kvitto på varumärkets styrka och kvalitet. Sängbilden bäddade för en välförtjänt säljsuccé. Ett hantverksskickligt omslag som gick hem i både slott och koja.”

Louise Bratt Tidmarsh, chefredaktör på Mama, säger om priset:

– Det känns fantastiskt roligt! Det här är ett av branschens finaste priser och jag är otroligt stolt över Mama-redaktionen och alla duktiga människor som varit inblandade i detta omslag.

Det prisade tidningsomslaget visar prinsessan Madeleine med ett stort leende, då hon sitter i en säng tätt ihop med sina tre barn.
Foto: Mama / Mama

”Fantastiskt roligt så klart”

Men omslagspriset är inte det enda till Bonnier News Lifestyle på galan. I kategorin Årets kampanj vinner Lifestylegruppen med kampanjen för den schweiziska osten Le Gruyère AOP. Juryns motivering lyder bland annat:

”Med en mix av uppfinningsrikedom, nya influenser och gammal god berättelse visar man strålande resultat som räcker ända upp till toppen.”

Lars Collin, kommersiell redaktör på Bonnier News Brand Studio, är mycket glad över priset:

– Fantastiskt roligt så klart. Att vinna Årets kampanj är verkligen ett bevis på att kunden fullt ut litat på att vi kan förmedla den fascinerande historien bakom Gruyère-osten. Blandningen mellan film, snabba influencer-inslag och en tro på den goda traditionella storyn har varit ett vinnande recept.

Ida Lindström, international client manager, fyller i:

– Utmaningen har varit att få en konservativ organisation att våga gå från traditionell printannonsering till mer kreativ kommunikation. Genom en nära dialog med kunden och med en gedigen bakgrundsanalys och rådgivning fick vi förtroendet att skapa kreativa och unika koncept.