Trots internet, smarta telefoner och tv-reklam fortsätter klassiska valaffischer att dominera stadsbilden i Sverige när valet närmar sig.
Inom några dagar kommer hela landet att tapetseras med dessa budskap.
Lena Lid Falkman, retorik och ledarskapsforskare på Handelshögskolan i Stockholm, har betygsatt partierna för Expressens räkning.
– Jag tycker inte att valaffischerna har spelat ut sin roll. Visst så blir vi överrösta av annan reklam. Men jag tror ändå att vi påverkas av det och att det påminner om att det är val, säger hon.

Vad tycker du om årets affischer?
– Om man ska sammanfatta det så uppskattar jag när partierna säger vad de vill göra och varför. Det var många som valde ganska klassiska lösningar.
Vem vinner valet om man bara tittar på affischerna?
– Inte Socialdemokraterna i alla fall, de hade väldigt vaga budskap. Jag tycker att Miljöpartiet har de bästa affischerna. De är genomarbetade och slagkraftiga. Sen är det så klart viktigt var de sitter också.
Hur skulle du göra en valaffisch?
– Jag skulle, precis som flera av partierna, göra ett tydligt budskap som bygger på en jämförelse eller en motsats. Sen är det viktigt att budskapet hänger ihop med partiet. Jag skulle nog göra affischen bildlös om bilden inte tillför något.