Under de senaste dagarna har Socialdemokraternas kampanjande på sociala medier uppmärksammats i flera omgångar.
En företrädare för S i Sävsjö har på arabiska skrivit inlägg med lögner om Sverigedemokraternas och Moderaternas politik, framför allt kopplat till migration och integration.
På fredagsmorgonen bemöter Anders Ygeman, gruppledare i riksdagen för S, kritiken på en presskonferens.
– Vi har haft några företrädare för Socialdemokraterna, om än på väldigt låga poster, som har gjort beklagliga uttalanden. Som ni vet representerar de inte och kandiderar inte längre för Socialdemokraterna, säger han.
Samtidigt uppmanar Ygeman de övriga partierna att följa Socialdemokraternas exempel vad gäller utrensning efter den typen av övertramp.
Avfärdar delvis kritiken
– Jag utgår från att de andra partierna gör samma sak för att den här valrörelsen ska hållas på en schysst nivå, säger han.
På annat håll har politiska rivaler kritiserat Socialdemokraterna i Stockholm för att rikta annonser till Facebook-användare som intresserat sig för Liberalerna och Centerpartiet.
Den kritiken avfärdar Ygeman, som menar att kritik mot andra partier är en naturlig del av valkampanjandet. Han håller inte heller med om att det skulle vara "dolda annonser", vilket har varit del av kritiken.
– Vi var det första partiet som la upp en samlad hemsida där all vår annonsering på sociala medier går att följa.
Samtidigt pekar Ygeman på annonser som de politiska rivalerna i Moderaterna använt sig under valkampanjen, där partiet bland annat haft budskap som "En röst på SD kan innebära en röst på Stefan Löfven" och "Magdalena Andersson bröt sitt vallöfte".