SD:s strategi bakom storkampanjen på tv

”Tycker du att det nya Sverige känns spännande? Rösta då på något av de andra partierna”, säger Riks-profilen Rebecka Fallenkvist i ett av klippen.
Foto: Sverigedemokraterna

Premium: Sverigedemokraterna utgår från en ”Tiktok-värld” och satsar på 20-30 tv-reklamer inför valet.

Under sloganen ”inte som alla de andra” handlar det om böneutrop, gäng iklädda ”becknarväskor” – och att duscha iskallt för att klara elräkningen.

Expressen har gått igenom filmerna med partiets kommunikationschef Joakim Wallerstein.

– Från idé till färdig produkt är det några timmar för oss, säger SD-strategen.

Expressen Premium

Läs Premium gratis i en vecka

Få tillgång till hela Expressens digitala värld. Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 79 kr/mån. Digital tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.

Allt detta ingår:

• Expressen.se och Expressen–appen – obegränsad tillgång till alla artiklar

• E-tidning och korsord alla dagar

• Alla artiklar på skonahem.se, halsoliv.se, levaochbo.se, teknikensvarld.se, mama.nu, alltomresor.se, amelia.se och alltommat.se

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.

◼︎◼︎ Detta är en nyhetsartikel. Expressen granskar, avslöjar och ger dig de senaste nyheterna på ett objektivt och sakligt sätt. Mer om oss här.

Makens sista ord till frun innan han dog av bettet

Premium: Amanda i Moçambique: ”Fruktansvärt sätt att dö på”

Erixon kördes över av sin egna – överväger att sluta

Premium: SD skakas av interna motsättningar i Sölvesborg, enligt uppgifter

Elisabeth, 75, dog efter bombdådet i Göteborg

Premium: Var på besök för att hjälpa sin kusin: ”Väldigt tomt" • Ett år sedan explosionen