SD:s strategi bakom storkampanjen på tv

”Tycker du att det nya Sverige känns spännande? Rösta då på något av de andra partierna”, säger Riks-profilen Rebecka Fallenkvist i ett av klippen.
Foto: Sverigedemokraterna

Premium: Sverigedemokraterna utgår från en ”Tiktok-värld” och satsar på 20-30 tv-reklamer inför valet.

Under sloganen ”inte som alla de andra” handlar det om böneutrop, gäng iklädda ”becknarväskor” – och att duscha iskallt för att klara elräkningen.

Expressen har gått igenom filmerna med partiets kommunikationschef Joakim Wallerstein.

– Från idé till färdig produkt är det några timmar för oss, säger SD-strategen.

Expressen Premium

Läs Premium gratis i en vecka

Få tillgång till hela Expressens digitala värld. Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 79 kr/mån. Digital tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.

Allt detta ingår:

• Expressen.se och Expressen–appen – obegränsad tillgång till alla artiklar

• E-tidning och korsord alla dagar

• Alla artiklar på skonahem.se, halsoliv.se, levaochbo.se, teknikensvarld.se, mama.nu, alltomresor.se, amelia.se och alltommat.se

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.

◼︎◼︎ Detta är en nyhetsartikel. Expressen granskar, avslöjar och ger dig de senaste nyheterna på ett objektivt och sakligt sätt. Mer om oss här.

Erkan Zengin om nya livet: ”Jag jagar stjärnor”

Premium: Erkan Zengins nya liv: ”Jagar stjärnor” ✓ Relationen med Zlatan ✓ Kultintervjun

Svensk sjökapten stoppad med rekordstor kokainlast

Premium: Seglade ”charter” i Stilla havet – hade knark för en miljard ombord

Lillprinsens ”hot” mot sina klasskamrater: ”Oslagbart”

Premium: ”Bäst att ni passar er”